autópsort
Miközben az idei versenyhétvégék nem csupán a pilóták és a csapatok számára, de a nézőknek és a rajongóknak is minden korábbinál több izgalmat tartogatnak, a bajor gyártó még nagyobb teljesítményű, még extrémebb kiállású és minden tekintetben innovatívabb BMW M4 DTM versenyautókat állít csatasorba.
„Hatalmas várakozással tekintünk a Német Túraautó Bajnokság idei szezonja elé, a rengeteg szabályváltoztatás ugyanis egyetlen fő célt szolgál: hogy a sorozat élőben és a televízió-készülékek előtt ülve is minden eddiginél látványosabb legyen” – nyilatkozta Jens Marquardt. „Nagyon imádom az új, erőtől duzzadó versenyautókat. Idéntől kezdve még nagyobb lesz a különbség az egyes pilóták között, a rajongók pedig még közelebb kerülhetnek a csapatokhoz és a versenyzőkhöz. Mindez egy egészen fantasztikus, izgalmakkal teli 2017-es szezon ígéretével kecsegtet.
A Német Túraautó Bajnokság 2017-től érvényes új, számos ponton változtatott szabályrendszerének köszönhetően a BMW Motorsport tervezőmérnökei az alapoktól újragondolták a BMW M4 DTM versenyautó aerodinamikáját. Idéntől a versenybírók az autó alá csak rövidebb diffúzort engedélyeznek, a jármű szabadmagasságának megemelésével párhuzamosan pedig csökken a leszorítóerő és nő az autó előtt tolt levegőfal mérete. A tervezőmérnökök ezért teljesen újragondolták a jármű áramlástanát. Az első lökhárító teljesen új alakot kapott és továbbra is a jármű körüli légáramlat kulcsfontosságú, levegőirányító kiindulópontjaként szolgál. Az új szabályrendszer értelmében 2017-től a külső visszapillantók ismét egyszerűbb kialakításúak, az optimális légáramlat és a hatékony levegőhűtés érdekében pedig átdolgozták az oldalsó légcsatornát és vadonatúj újításként a hátsó fékek hűtéséről gondoskodó szellőzőcsatornákat is beépítették. A BMW M4 DTM versenyautó hátfala minden tekintetben új.