beruházás
Az osztrák-magyar-szlovák hármas határ közelében fekvő települések közt jelenleg csak földút van. Az összeköttetés több települést közelebb hoz az M15-ös gyorsforgalmi úthoz, az M15-ösön vagy az M1-es autópályán bekövetkezett baleset esetén terelő útvonalként is használható lesz. Helyi jelentősége, hogy a rajkaiak hozzátartozói közül közül sokan a németjárfalui temetőben nyugszanak.
Fotó: orf.at
Az új út az M15-ös autópálya tervezett új rajkai csomópontjától indul. Előbb 0,2 kilométeren új nyomvonalon halad, majd 1,6 kilométeren a jelenlegi földutat váltja az új út. A térségben ezen a projekten kívül további magyar-osztrák útépítések következnek az új határátkelők létesítése érdekében. Összesen közel húsz kilométernyi út épül vagy újul meg mintegy ötmilliárd forintból.
•Kőszeg és Rőtfalva,
•Zsira és Locsmánd,
•Várbalog és Féltorony,
•valamint Fertőrákos és Sopronpuszta között is újraindul a közlekedés, melyet a Trianon után keletkezett határok szüntettek meg.
Ugyan 2007 óta elvileg bárhol átléphető az osztrák-magyar határ, kiépített, korszerű átkelő csak kevés van, ezt orvosolják a most induló beruházások