haszongépjárművek

Új generációs városi busz a Scaniától

2019.10.28.

Az új Scania Citywide kisebb üzemanyag-, illetve energiafogyasztást, nagyobb utaskapacitást, jobb vezethetőséget, valamint az utasoknak és a járművezetőknek nagyobb kényelmet kínál.

A Scania október 17-én bemutatta az új generációs autóbuszait városi és elővárosi alkalmazásokhoz. A Scania Citywide akkumulátoros elektromos busszal az élen a család mindenféle hajtásmóddal kínál majd buszokat az alternatív üzemanyagok legszélesebb választékára a piacon.

Az új Scania Citywide buszcsaládot kisebb üzemanyag-fogyasztás, nagyobb utaskapacitás, jobb vezethetőség, valamint az utasok és a járművezetők számára is jelentősen nagyobb kényelem jellemzi – mondta Anna Carmo e Silva, a Scania városi és távolsági buszokkal foglalkozó részlegének vezetője. „Az vezérelt bennünket, hogy egy tágasabb, világosabb és letisztultabb buszt tervezzünk. A globális felmelegedés visszafordításához kulcsfontosságú, hogy a buszok minden kényelmi igényt kielégítsenek, hiszen így lehet több embert meggyőzni, hogy közösségi közlekedésre váltson.”

A hét- és a kilencliteres motort, valamint a villanymotort oldalt helyezik el, ami a 12 méteres, alacsonypadlós városi buszokon három további ülés beépítését teszi lehetővé a hátsó tengely mögött. Továbbá az elülső tengely megnövelt teherbírása még két ülés beszerelését engedi meg. Összességében a teljes utaskapacitás körülbelül száz főre nőtt a hajtástól és az elrendezéstől függően.

A városi alkalmazások esetében leggyakoribb, hétliteres motorral felszerelve az üzemanyag-fogyasztás három–öt százalékkal csökkent. A váltó továbbfejlesztett működésével együtt további egy–három százalék érhető el. A stop-start funkció bevezetésével nyolc százalékkal mérséklődött a gázolaj- és a biodízel-fogyasztás, míg a gázüzemű modellek esetében ez az érték akár 15 százalék is lehet.

Az elővárosi alacsonybelépésű buszoknál további üzemanyag-megtakarítás érhető el a Scania Opticruise alkalmazásával. Ezenkívül a csökkentett légellenállás, a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás (CCAP), az elektromos hűtőventilátor, a csak SCR-es kipufogógáz-utánkezelés és a kisebb saját tömeg is kedvezően befolyásolja az üzemanyag-hatékonyságot.

Az új Scania Citywide teljesen új stílusú belsőterét a tető és az oldalfalak világos színei jellemzik. Az oldalablakok nagyobbak és magasabb a tetővonal, ami több természetes fényt eredményez a busz belsőterében. Megnövelték a tető magasságát, az oldalsó tetőpanelek pedig sík kialakításúak, ami az utastér világosságát és térérzetét egyaránt javítja. A szélesebb folyosó és a rejtett mennyezeti világítás a busz teljes hosszában tovább fokozza a tágasság érzetét és a kényelmet. Az utasok és a járművezető is a jobb légáramlású szellőzés előnyét élvezheti. A jobb belső térkialakítás gyorsítja az utasáramlást, ezáltal rövidíti a megállókban töltött időt.

Az alacsonypadlós változat hátsó részén egy további ablak is található a jelenlegi Citywide típushoz képest, ami a motor eltérő elhelyezésének köszönhető. Ráadásul az ügyfelek választhatnak kiegészítő alsó ablakokat is az elülső és a hátsó tengely közé, amelyek még több fényt engednek be az utastérbe.

Az üzemeltetők számára nagyon fontos a tisztaság fenntartása, így ennek megkönnyítésére a buszt minimálisra csökkentett résekkel és élekkel alakították ki, hogy egyszerűsítsék a mindennapos takarítást. Az új vezetőállás ergonómiáját jelentősen javítja a pedálok jobb elhelyezése, a nagyobb lábtér, a magasságállítási funkciók, a minden irányban fokozatmentes ülésállítás, a jobb kilátás és a kezelőelemek könnyebb elérhetősége. A műszerfalon majdnem mindegyik gomb CAN-alapú, ezért könnyedén személyre szabható különféle helyi alkalmazásokhoz.

Az új városi és elővárosi buszcsaláddal a virtuális kerítést használó Scania Zone rendszer is elérhető mindegyik hajtáslánchoz, amely segít a járművezetőnek betartani a városokban az egyre szigorúbb forgalmi korlátozásokat a levegőszennyezés visszaszorítása és a biztonság fokozása érdekében.

Teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, hogy az ügyfeleknek az egész rendszert figyelembe kell venniük a legjobb teljes körű üzemeltetési gazdaságosság eléréséhez – mondta Carmo e Silva. „Ez persze olyan tényezőket is magában foglal, mint az üzemanyag-takarékosság, az üzemidő, a teljesítőképesség, az utasok tetszésének elnyerése és a kapacitás. Mindezeket a szempontokat kíméletlenül figyelembe vettük az új Scania Citywide tervezésekor, így meggyőződésünk, hogy egy rendkívül versenyképes városi és elővárosi buszt kínálunk mostantól a ma és a holnap alkalmazásaihoz.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....