Continental Automotive Hungary

Új generációs kompakt teljesítményelektronika a Continental-tól

2015.08.30.

Az eddigieknél kompaktabb és szinte minden járműtípusban használható teljesítményelektronika új generációja kerül piacra 2015 augusztusában. A rendszer kulcsfontosságú az elektromos meghajtás teljesítményének szempontjából, és a vezetési élményt is fokozza

A hibrid és elektromos autózás kapcsán a hatótávolságot meghatározó akkumulátor és a gyorsulásért is felelős elektromos motor mellett a hajtásrendszer hatékonysága szintén kulcsfontosságú. Ez az elektromos rendszer egyrészt a teljesítményért és az energetika kezelésért felel, másrészt feladata az elektromos meghajtásban rejlő lehetőségek kiaknázása. Ennek köszönhetően javítható a vezetési élmény, részben a magas indítónyomaték, részben a villanymotor reakciós jellemzőinek segítségével. A Continental, a világ egyik vezető autóipari beszállítójaként több mint tíz éve az e-mobilitás úttörője, jelenleg a teljesítményelektronika második generációját gyártja öt európai autóipari vállalat számára. Az eddigieknél még kompaktabb és nagyobb teljesítményű, harmadik generációs rendszer 2015 augusztusában kerül a gyártószalagra.

Az elektromos meghajtás hosszú távon kiemelten fontos szerephez jut az autóiparban. A belsőégésű motorokkal ugyanis egyre nehezebb megfelelni a világszerte érvényben lévő, folyamatosan szigorodó irányelveknek, amelyek az üzemanyag fogyasztás, valamint a szén-dioxid-kibocsátás 20-35 százalékos csökkentését követelik már 2020-ra” – mondta Dr. Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft ügyvezető igazgatója. Kiemelte: a közeljövőben két területen is erőteljes fejlődés várható. Az egyik, a hálózatról tölthető járművek piaca, a másik pedig a 48 voltos hibrid rendszer területe. Utóbbi egy olyan új technológia, mely megfizethető áron, könnyedén integrálható a hagyományosan működő járművek szerkezetébe és jelentős üzemanyag megtakarításhoz vezet. A Continental a tervek szerint már 2016-ban piacra dobja a ”48 Volt Eco Drive” elnevezésű rendszert.

A harmadik generáció könnyebb és hatszor erősebb az elsőnél

”A teljesítményelektronika funkcionalitása és hatékonysága mellett a súly és a helyigény is fontos tényező az autóipari gyártók szemében. Harmadik generációs rendszerünk hatszor nagyobb teljesítményre képes, mint az első, így egy hatszor erőteljesebb motort is képes működtetni. Emellett a súlyát a kezdeti 12 kg-ról körülbelül 8 kg-ra csökkentettük, valamint a fejlesztéshez szükséges idő is lerövidült. Ugyanakkor az alkalmazási lehetőségek köre egyre bővül. „A Continental még a nyáron megkezdi a gyártást, az új rendszer szinte az összes járműtípusban alkalmazható lesz, a kizárólag elektromos alapokon működő gépkocsiktól egészen a nagyteljesítményű sportautókig” – tette hozzá Keszte Róbert. A Continental teljesítményelektronikáját úgy tervezték, hogy moduláris és skálázható legyen, amit a „mild” hibridtől az elektromos autóig, a kisautótól a luxus szedánig bármelyik jármű használhat.

Minőségi díj a Budapesti üzemnek az Auditól

A Continental Hibrid Elektromos Jármű üzletága felel az elektromos hajtás létfontosságú elemeiért: a teljesítményelektronikáért, a villanymotorokért és az akkumulátorkezelésért. A nürnbergi központ – ahol a szóban forgó elektronikát gyártják évek óta – ad helyet a teljesítményelektronika elsőrangú tesztelési és fejlesztési központjának. Az üzletág ezen kívül 2011 óta Budapesten is fejleszt és gyárt rendszereket. A vállalat magyarországi üzeme 2014-ben megkapta az Audi Minőségi Díjat a „megelőzés és megbízhatóság” kategóriájában.

A Continental vezető szerepet tölt be az elektromobilitás terén, széleskörű szakértelmét rengeteg saját fejlesztésű újítás is bizonyítja, mint például Európa első hibrid rendszer sorozata (2003), vagy a világ első, ritkaföldfémeket nélkülöző, külön gerjeszthető szinkronmotorja (2011). A globális autóipari beszállító különböző részlegei a központosított szerkezetnek köszönhetően megfelelnek az összes, elektromos meghajtású járműre kivetett követelményeknek, az integrációtól kezdve, az energiaoptimalizáláson és a meghajtáskezelésen keresztül egészen a járműbiztonságig, az információkezelésig és az energiatakarékos gumiabroncsokig.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....