Winterkorn

Új, digitalizált korszakra számít a Volkswagen Csoport az autóiparban

2014.03.12.

„A két forradalmi találmány, az autó és a számítógép még közelebb kerül egymáshoz. A jövő mobilitását még intelligensebben és még jobban hálózatba kapcsoltan kell alakítanunk” – mondta a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Prof. Dr. Martin Winterkorn a CeBIT 2014 megnyitóünnepségén Hannoverben.


A jövő intelligens mobilitásának központi témái az autók és környezetük egyre intenzívebb hálózatossága, valamint az automatizált vezetés, magyarázta Winterkorn 2500 vendég előtt a Hannover Congress Center kupolatermében, Dr. Angela Merkel szövetségi kancellár, David Cameron brit miniszterelnök, Stephan Weil alsó-szászországi miniszterelnök és az iparági szövetség (BITKOM) elnöke, Prof. Dieter Kempf jelenlétében. „Az információs technológia már régóta az autóipar fontos része. Autóink már ma guruló számítógépközpontok másfél kilométer kábellel, több mint 50 vezérlőegységgel és húsz legmodernebb asztali számítógép számítási kapacitásával. A most előttünk álló nagy feladat az IT-szektorral közösen a mobilitást még intelligensebben és még jobban hálózatba kapcsoltan alakítani” – emelte ki Winterkorn.

Ez tanulási hatásokhoz vezethet: „Az IT-szektor digitális innovációival alapvetően változtatja meg életünket, munkánkat. Technológiáit és termékeit egyre gyorsuló ütemben bocsátja ügyfelei rendelkezésére. Ezek olyan témák, amelyekkel mi az autóiparban is intenzíven foglalkozunk.” Winterkorn hozzátette: „Az emberek mobilitás iránt támasztott elvárásai alapvetően megváltoznak. Ügyfeleink saját autóikkal kapcsolatos kívánságai világszerte egyre gyorsabban módosulnak. Éppen ezért indította a Volkswagen Csoport új, nagyszabású jövőprogramját, a »Future Tracks«, azaz a jövő útjai projektet. E kezdeményezés keretein belül a csoport legjobb szakembereit gyűjtjük össze annak érdekében, hogy közösen találjanak megoldást az iparágunk előtt álló nagy kihívásokra. Ebben kulcsszerepet játszik majd a digitalizálás.”

Így már ma 9300 jól képzett IT-szakemberrel rendelkezik aVolkswagen Csoport házon belül, és körülbelül 3,8 milliárd eurót fektet be évente az információs technológiákba.

A jövő intelligens autóját egyedül, önmagában senki sem képes megvalósítani, mondta Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke. „Az infrastruktúra modernizálása, a jogi szabályozás tisztázása és Németország, mint ipari célpont erősítése jelenti a helyi feladatokat. Ehhez pedig az autóipar, az IT-szektor, a tudományos élet és a politika összefogása szükséges. A jövő mobilitása minden érintettnek megéri majd – mindenekelőtt az embereknek, akik még biztonságosabb, kényelmesebb és intelligensebb autókat kapnak.”

Winterkorn nem kerülte a kényes témákat sem: „Az autó nem válhat adatszörnnyé. Számtalan veszélytől megóvjuk ügyfeleinket – a vízen csúszástól, az elalvástól, a hosszú és időrabló közlekedési torlódásoktól. Ugyanilyen kötelességtudattal védjük majd őket az adataikkal való visszaéléstől. A nagyobb biztonság és kényelem érdekében dolgozunk, és határozottan nemet mondunk az atyáskodásra és a Big Brother jelenségre. Ebben a kérdésben az egész iparág egyetértésére szükség van, egyfajta autóipari kötelezettségvállalás kell. A Volkswagen Csoport készen áll, hogy szerepet vállaljon ebben.”


A Volkswagen már 15 éve következetesen fejleszti az automatizált vezetés technológiáját. A CeBIT kiállításon Winterkorn világújdonságként bemutatta a kancellárasszonynak és a brit miniszterelnöknek a „James 2025” elképzelést. A Volkswagen Csoport kutatási részlegének fejlesztése bemutatja, hogyan festhet egy jövőbeli virtuális műszerfal. Amint az automatizált vezetési üzemmód aktiválódik, megváltozik a kormánykerék, az üléspozíció és az utastér világítása, egy nagy központi képernyő mutatja az összes utasnak a tervezett manővert. Egy másik, a kardánalagút konzolján elhelyezett érintőfelülettel vezérelhető képernyő emellett további infotainment-funkciókat kínál.

A CeBIT kiállításon a Volkswagen Csoport IT részlege a kettes csarnokban a hálózatba kapcsolt autó és az elektromobilitás központi témákat mutatja be. A konszern öt márkájának kiállítási tárgyai engednek bepillantást az autós IT és a villanymotoros meghajtások világába – a bemutatójárművek mellett többek között alkalmazások, gesztusvezérelt felhasználói felület, valamint telematikai megoldások mutatkoznak be. A „job&career” sorozat előadásai és az állásajánlatokat megjelenítő multimédiafal a kilences csarnokban információkkal szolgálnak és egyúttal gyakorlati betekintést engednek a pályakezdők és a fiatal IT-szakemberek számára az autóipar legnagyobb IT-szervezetébe. A vásári területen 15 darab elekromos Up! szolgál iránytaxiként.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....
2025.01.14
Igen bátor és ambiciózus jóslatba bocsátkozott a Nio kínai autógyár vezetője, szerinte sok márka....