McLaren
A neve N1A, és Steve Nichols munkája, aki az MP4/4-et tervezte, amely 1988-ban Ayrton Senna és Alain Prostnak köszönhetően 16 grand prix-ből 15-öt nyert meg. Úgy is mondhatnánk, hogy a valaha volt legdominánsabb F1-es autó.
Csakhogy ez az új tervezés nem azért érkezik, hogy az F1 előtt tisztelegjen. Sokkal inkább az 1963-as, középmotoros M1A előtt tiszteleg; az első igazi McLarennek tartják, amely a későbbiekben sokat versenyzett a Can-Am sorozatban.
A legfontosabb tudnivalók a következők: a 7,0 literes V8-as motor 650 lóerőt képes kiadni magából. Egyedi dugattyúk és dugattyúcsapok kerültek bele, valamint drive-by-wire fojtószelepek egy száraz olajteknővel ellátott rendszer tetején.
Mindezt a munkát az a Richard Langford felügyeli, aki a Cosworth egyik kulcsembere volt a színfalak mögött, amikor a DFV motor 1968 és 1981 között imperátorként uralkodott az F1-ben.
A potenciális vásárlók Dana Graziano sebességváltók közül választhatnak, de a hatfokozatú kézi váltó alapfelszereltség. A fogasléces kormányzás és a többdugattyús fékek a lehető legbiztosabb irányíthatóságot biztosítják a vezetőnek az utakon, állítja a vállalat, annak ellenére, hogy a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok (19-es elöl, 20-as hátul) nem éppen a tapadásuk hiányáról híresek.
Elöl és hátul független felfüggesztést találunk, kettős keresztlengőkarokkal és stabilizátorral, mindkettő alapfelszereltség. A kipörgésgátló is szerepel a csomagban, bár a szervokormány és a kapcsolható ABS opcionális.
A karosszériapaneleket az aerodinamikus hatékonyságot szem előtt tartva készítették, és F1-es minőségű, grafénnel kevert szénszálból készültek. Belül a belső tér bőrökkel, szövetekkel és gondosan megmunkált, tömör alumíniummal készült. A cég szerint a színeket is szabadon variálhatják majd a vásárlók.
"Az elmúlt évtizedek során jobbnál jobb versenyautókat figyelhettem meg testközelből, és egészen mostanáig nem tudtam különleges képességeiket egy átlagos utcai autóban megvalósítani" - mondta Nichols. "Tekintettel arra, milyen fantasztikus képességű és tehetségű szakemberek dolgoztak az N1A-n fejlesztésén, hihetetlenül büszke vagyok arra, hogy az autó a sportautók történetének következő fejezetének része, illetve a következő lépést jelenti számunkra és a Nichols Cars számára.
"A tervektől a gyártási modellig tartó folyamat rendkívül örömteli volt; ez az egész autóipar számára emlékeztetőül szolgálhat arra, hogy a múlt, a jelen és a jövőbe tekintés összekapcsolása az egész közösség számára az előre vezető út" – közölte Nichols.
Az első 15 autó N1A sorozatszámozású lesz, mindegyik az 1988-as MP4/4-es győzelmek egyikét ünnepli. Ezt követően a gyártást 100 darabra korlátozzák az exkluzivitás biztosítása érdekében.