Alfa Romeo Stelvio
Az Alfa Romeo első szabadidő-autóját, a Stelviót Európában eddig csak a 2,2 literes, 210 lóerős biturbó dízelmotorral és a 280 lóerős kétliteres benzines turbómotorral lehetett megrendelni, az összkerék-hajtás és az automatikus váltó szériában járt mindkettőhöz. Magyarországon még csak a benzines került fel az árlistára, ami a First Edition nevű felszereltséggel 15,69 millió forintba kerül.
Az Alfa Romeo azonban bejelentette, hogy két olcsóbb motort is bevezet a praktikus és sportos SUV-hoz: a 2,2 literes dízel egyturbós, 180 lóerős változatát és a benzines 200 lóerőre fojtott változatát. Mindkét új fejlesztésű motor Olaszországban készül, mindkettő turbós, alumínium blokkos és közvetlen befecskendezéses.
A dízelmotor 450 Nm-es nyomatéka tekintélyt parancsoló, az erő ennél a modellnél csak a hátsó kerekeken jut el az aszfaltra, azonban továbbra is a nyolcfokozatú automata váltón keresztül. Ez a változat 7,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebesség a viszonylag nagy légellenállás miatt „csak” 210 km/h. Az 1604 kilót nyomó kocsi átlagfogyasztása mindössze 4,7 liter, ami 124 g/km-es szén-dioxid kibocsátásnak felel meg.
A 200 lóerős turbós benzines szintén automataváltóval érkezik, azonban ehhez már jár a Q4 összkerékhajtás a szuperkönnyű karbon kardántengellyel. Ennek a motornak a nyomatéka szerényebb, mint a dízelé, de az 1750-nél leadott 330 Nm-rel azért nincs oka a szégyenkezésre. A Stelvio ezzel a motorral szerelve 7,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 215 km/h.