Stuttgart
„Örömmel fogadjuk a nagyszerű eredményt, amely egyértelműen mutatja az ügyfelek elkötelezettségét sportautóink iránt, és büszkék vagyunk rá, hogy újfajta hozzáállással még jobban sikerült megerősítenünk márkánk népszerűségét és az ügyfélélményt,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG marketingért felelős vezetője. „Optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy 2020-ban is fenn tudjuk tartani a kimagasló keresletet – köszönhetően számos új modellnek és a Taycan előrendeléseinek.”
Legnagyobb növekedés Németországban és Európában
A vállalat hazai piacán és a teljes európai piacon a Porsche 2019 legnagyobb növekedését érte el 15-15 százalékos eredménnyel. Németországban 31.618 járművet adtak át, Európában pedig 88.975 példány talált gazdára. A sportautó-gyártó két legnagyobb piacán is növekedés volt tapasztalható. Kínában 86.752 autót értékesítettek, amely nyolc százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest. Az USA-ban a Porsche szintén 8 százalékos gyarapodást könyvelhetett el, 61.568 átadott gépjárművel.
Mindez annak ellenére volt tapasztalható, hogy a sportautó-márka szerint mindkét piac gazdasági körülményei gyengültek. Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten 116.458 Porschét adtak át – ez 2018-hoz képest hét százalékos növekedés.