Skoda Fabia
A Skoda Fabia S2000 utódának kifejlesztett új Fabia R5 már a cseh kisautó legújabb nemzedékén alapul, és az is fontos különbség a régi versenyautóhoz képest, hogy a kétliteres szívómotort egy 1,6 literes, közel 300 lóerős turbómotor váltotta, amely jóval nagyobb nyomatékkal rendelkezik. A motor erejét egy ötfokozatú szekvenciális váltó továbbítja a négy kerék felé, a futómű minden keréknél MacPherson rendszerű. Csak azért nem kisebb a tömeg, mint 1230 kilogramm, mert ez az előírás szerinti minimum.
A 15 hónapig tartó fejlesztési folyamat során olyan versenyzők segítették észrevételeikkel a mérnökök munkáját, mint Ázsia-Óceánia bajnoka, Jan Kopeczky, Esapekka Lappi Európa-bajnok, Freddy Loix, vagy a többszörös osztrák bajnok Raimund Baumschlager. Több mint 10 ezer kilométeren át tesztelték a kocsit különböző burkolatokon Csehországban, Ausztriában, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Görögországban, Spanyolországban és Finnországban.
A Fabia R5 elődje, a Fabia S2000 a hatéves pályafutása alatt 50 nemzetközi és nemzeti bajnoki címet szerzett, még a 2015-ös Rali-ob első futamát, az Eger-ralit is egy ilyen autóval nyerte meg két hete Herczig Norbert.