közlekedés
A budapesti troli közlekedés 80 évét bemutató, tavaly decemberben nyílt kiállítás zárásaként február 16-án vasárnap 11 és 13 óra között nemcsak a régi buszokkal lehet újra találkozni, de a gyerekek számára számos játékos programmal is készülnek a szervezők, valamint egy konferenciát is rendeznek a hazai trolibusz közlekedés múltja, jelene és jövője témában.
A főváros első 2,7 kilométer hosszú trolivonalát az óbudai villamos meghosszabbítása helyett építették ki a Vörösvári úttól az óbudai temetőig. Átadására 1933. december 16-án került sor. A vonalat 1944. szeptember 21-én szüntették meg, miután Budapest ostromában a felsővezetékek és a vezetéktartó oszlopok nagy része megsemmisült, a nagy anyaghiány miatt pedig a helyreállítás nem jöhetett szóba. A tárlaton a látogatók nemcsak a budapesti, de a nemzetközi trolibuszos közlekedés történetét is megismerhetik.
A „Trolibuli – Megállóról megállóra a 72-es troli útvonalán” című családi napon 2014. február 16-án vasárnap 11 és 13 óra között lesz megrendezve. Az eseményen a következőkre számíthatnak a résztvevők:
„A troligarázsban sokféle troli várakozik. Van köztük piros, sárga, csíkos, csuklós, sőt pótkocsis is, mind másképp néz ki. A vidám trolik kigördülnek a garázsból, és színt visznek a csupaszon árválkodó hirdetőtáblákra, amelyek arra várnak, hogy tarka plakátok kerüljenek rájuk…
Hogy néz ki a te trolid? Merre vezet a 72-es troli útvonala? Milyen a Közlekedési Múzeum, a Széchenyi fürdő vagy az Állatkert megálló? Útra kelünk a troligarázsból a saját tervezésű járművünkkel, feltérképezzük, és megállóról megállóra követjük a 72-es trolibusz útvonalát.”
A családi nap alatt a múzeum előtti öt veterán trolikra fel is lehet szállni és a kérdésekre szakértők válaszolnak. A közel 60 éves első Ikarus troli, az első prototípus IK260T, egy AMG pótkocsi, valamint ZIU-9-es és egy ZIU-5-ös troli a Troli’80 kiállítás végéig, azaz vasárnap estig maradnak a múzeum előtt.
A programokról részletesen a ezen a honlapon lehet tájékozódni.