autóbusz

Troli, légvezeték nélkül: e-busz villámtöltési technológia

2017.12.05.

Az ABB 20 millió dolláros megbízást kapott a svájci buszgyártó cégtől, a HESS-től, hogy 20 elektromos buszt kiszolgáló villámtöltési technológiát és ehhez kapcsolódó infrastruktúrát szállítson a franciaországi Nantes városa számára. A buszokat a város tömegközlekedési vállalata, a Société d'Economie Mixte des Transports de l'Agglomération Nantaise (Semitan) fogja üzemeltetni.

 A kiválasztott buszmegállókban az utasok fel- és leszállásakor végzett töltés során a töltők 600 kilowattos teljesítménnyel, 20 másodpercig töltik a nantes-i buszok tetejére szerelt akkumulátorokat. Az ABB megoldásának egy másodpercnél is rövidebb idő szükséges ahhoz, hogy a buszt a töltőpontra csatlakoztassa, így ez a világ leggyorsabb villámtöltési csatlakoztatási technológiájának minősül. A járat végállomásán végzett további 1-5 percnyi töltés biztosítja az akkumulátorok teljes feltöltését.



Az ABB villámtöltési technológiája és fedélzeti hajtásrendszerhez tartozó berendezései az innovatív TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) megoldás részei, amely e területen a világ vezető technológiája.

A flottához tartozó járművek a Nantes történelmi belvárosát a Loire folyótól délre elterülő városrészekkel összekötő Busway Bus Rapid Transit (4-es vonal) buszvonalon fognak közlekedni. Az új buszrendszer 35%-kal növeli a személyszállítási kapacitást, így óránként megközelítőleg 2500 ingázó számára biztosít fenntartható tömegközlekedést. A buszvonal 2006-os üzembe állítása óta az utasok száma megnövekedett, így a járatok túlzsúfolttá váltak. A HESS 24 m hosszú, teljesen elektromos meghajtású buszait, az ilyen típusú járművek közül a világon először szerelik fel villámtöltési technológiával, ami növeli a személyszállítási kapacitást, megteremti a kibocsátásmentes tömegközlekedést és a zajszennyezést is csökkenti. Az e-buszok várhatóan 2018 végére állnak üzembe.



- Ehhez az egyedülállóan új technológiához nincs szükség légvezetékekre. A technológia csendes, kibocsátásmentes tömegközlekedést biztosít, reális alternatívát kínál a hagyományos, fosszilis üzemanyaggal üzemelő buszokkal szemben, és követendő modellt állít a jövő városi közlekedése elé  – nyilatkozta Claudio Facchin, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójának vezetője. „A projekt jól példázza az ABB törekvését, hogy a technológia és innováció segítségével többlet értéket teremtsen az ügyfelek számára, és megerősítse a preferált partneri pozíciónkat, hogy a Next Level stratégiánkkal összhangban jelentősen hozzájáruljunk az erősebb, intelligensebb és zöldebb villamosenergia-hálózatok kiépítéséhez.”    

Az ABB energiahatékony hajtáslánc-technológiájával felszerelt új e-buszok mindegyike 151 utast tud szállítani. A hajtáslánc-technológia részei: vontatási- és segédüzemi átalakítók, állandó-mágneses motorok, jármű tetejére telepített akkumulátorok és energiaátviteli rendszerek.   



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..