Japán Év Autója díj
Idén 38. alkalommal adták át a Japán Év Autója (Japanese Car of the Year) díjakat. Az általános győztes mellett egy sor különdíjat is odaítél a szakértői zsűri, és ezeket a speciális kategóriákat a Toyota uralta.
Az Év Innovációja díjat a Toyota hálózatról tölthető hibrid járműve, a Prius PHEV nyerte: a hatvantagú zsűri 205 pontot adott az autónak; míg a második helyezett 90 ponttal végzett mögötte. Az indoklás szerint nem lehet eléggé hangsúlyozni a Prius PHEV jelentőségét napjaink automobilizmusában: a dupla villanymotorral szerelt modell minden téren, minden helyzetben a lehető legtakarékosabban üzemel. Ezen felül olyan egyéb, nem kevésbé innovatív szolgáltatásokat is kínál, mint a napelemes töltőrendszer. A Lexus LC kupé 288 ponttal lett az Év Leginkább Emocionális Autója.
Ami a két kategóriagyőztest összeköti, az a hibrid hajtáslánc, ami a Prius PHEV esetében egy 1.8 literes, négyhengeres, a Lexus LC-nél egy kétszer ekkora lökettérfogatú V6-os benzinmotorra épül. Mint emlékezetes, a Toyota-csoport hibrid értékesítései 2017-ben átlépték a tízmilliós álomhatárt; a Japanese Car of the Year szervezet az idei Év Különleges Teljesítménye Díj megítélésével egyrészt ezt a mérföldkövet, másrészt a más autógyártókra gyakorolt, inspiráló hatását ismerte el.
Az először 1980-ban odaítélt Japán Év Autója díjat eddig nyolc alkalommal nyerte el Toyota, és a Lexus is szerzett egy győzelmet: