Toyota
A cég hétfői közleményében emlékeztet: az új képviseletek létrehozása - Magyarország mellett Csehországban és Szlovákiában - annak az átszervezésnek a része, amelyet tavaly márciusban jelentett be a Toyota Brüsszelben működő európai központja, a Toyota Motor Europe. A magyarországi képviselet központja Budaörsön van, a TCE igazgatója pedig László Richárd, a korábbi Toyota Motor Hungary sales- és marketingigazgatója lett.
A közlemény szerint az új képviseletek a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Szlovákiában "működésük során, a saját területükön közvetlen hátteret szolgáltatnak a hivatalos Toyota és Lexus partnereknek, és természetesen minden ügyfélnek". A Toyota azért szervezte át üzleti tevékenységét a közép-európai térségben, hogy tovább javítsa működésének hatékonyságát, és új eljárásokat honosítson meg mindhárom piacon. Az önálló tevékenységű képviseletek összehangolt, támogató háttérfeladatait a TCE magyarországi központja látja el.
Az autógyártó azt várja az átszervezéstől, hogy megerősödik a Toyota és Lexus márkák imázsa, és ezzel párhuzamosan önálló piaci részesedésük is nő majd. Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában évente 400 ezer autó talál gazdára, és a TCE 12 400 új Toyota és Lexus eladásával számol ebben a régióban.
A közleményben a Toyota a Datahouse adataira hivatkozva közli, hogy a cég sikeres évet zárt 2014-ben Magyarországon: tavaly 4421 új autó eladásával az ötödik helyet szerezte meg a magyarországi értékesítési toplistán, és 6,1 százalékos piaci részesedéssel zárta az évet. A magánvásárlók körében 2014-ben közel 8 százalékos piaci részesedést ért el a Toyota, és a flottaértékesítések is lendületesen, 31 százalékkal nőttek, így 5,5 százalékban részesült a hazai cégautó-értékesítési piacból, ahol az 5. helyen áll.