Toyota Motor Company

A Toyota Kollaboratív Biztonsági Kutatóközpontja új projektekkel bővíti kutatásait

2023.08.10.

2011-ben hozta létre a Toyota a Kollaboratív Biztonsági Kutatóközpontot (CSRC), hogy egyetemekkel, kórházakkal és más intézményekkel való együttműködésen keresztül fejlessze a mobilitás biztonságát.

A jelenlegi kötelezettségvállalásokkal együtt a CSRC eddig 115 millió dollárt kapott alap- és alkalmazott biztonsági kutatásokra, többek között a fejlett vezetéstámogató rendszerekhez (ADAS) kapcsolódó eszközök és tesztelési eljárások fejlesztésére, valamint a járműbiztonság emberi tényezőinek kutatására.

Július végén jelentette be az intézet, hogy három új projektet tervez elindítani a mobilitási technológiák biztonságának fejlesztését célzó kutatás következő szakaszának részeként. Az új projektek: vezetéstámogató funkciók vizsgálata a jármű sávközépben tartása szempontjából, járműbe telepített beavatkozó prototípus létrehozása a vezetés biztonságosabbá tétele érdekében, valamint adatok felhasználása egy emberi döntéshozatalt segítő technológia fejlesztésére, amely biztonságosabb magatartásra ösztönzi a sofőrt.

Továbbá a Toyota bejelentette azt is, hogy csatlakozott a Michigan Egyetem Nemzetközi Autógyógyászati Központjának (ICAM) a Veszélyeztetett Úthasználók Sérüléseinek Megelőzésére Létrehozott Szövetségéhez (VIPA), hogy támogassa az olyan ütközésekkel kapcsolatos kutatásokat, amelyekben az utakat a gépjárművekkel közösen használó emberek (pl. gyalogosok, kerékpárosok, e-rolleresek) is érintettek. A VIPA célja, hogy az egész iparágban jobban megértsék a gépjárművel és anélkül közlekedő úthasználók közötti, a múltban balesetekhez és sérülésekhez vezető általános forgatókönyveket, és hogy ez hozzájáruljon a hatékony enyhítő vagy megelőző intézkedések kidolgozásához.

A CSRC ötéves, immár 16 projektből álló, 30 millió dolláros kötelezettségvállalásnak célja a különféle biztonsági igények feltárása és a különböző alkalmazásokat, fizikai jellemzőket és hozzáférhetőségi szinteket kiszolgáló inkluzív mobilitási lehetőségek elemzése az egyének és a közösség szempontjából.

Az új projektekhez a CSRC a Massachusettsi Technológiai Intézet, a Michigani Egyetem Közlekedési Kutatóintézet, illetve a Touchstone Evaluations Inc. szakértelmét használja fel. A kutatási projektek eredményeit nyilvánosan is megosztják, így maximalizálva az együttműködések hatását a jövő társadalmának biztonságos mobilitása érdekében.

A három új projekt részletesen:

1. Mérőszámok megállapítása és az automatizált, sávközépben tartó rendszer előnyeinek értékelése. Massachusettsi Technológiai Intézet (MIT) A kutatók önkéntes járművezetőktől származó valós adatokat elemeznek, hogy megértsék az automatizált, sávközépben tartó vezetéstámogató rendszer elsődleges és másodlagos előnyeit. Ez a kutatás értékes betekintést nyújthat abba, hogy a különböző asszisztensfunkciók hogyan segítik elő a biztonságos vezetést.

2. Kockázatos vezetés elleni intézkedések fejlesztése és kísérleti tesztelése. Michigani Egyetem Közlekedési Kutatóintézet (UMTRI) A kutatók a biztonságos vezetési magatartást ösztönző, járműbe beépített beavatkozórendszerek prototípusainak kifejlesztésén fognak dolgozni. Önkéntes résztvevőkkel értékelésekre kerül sor a javasolt beavatkozások hatékonyságának tesztelésére.

3. Kockázati profil és kontextus a járművezető-kezelésben. Tounchstone Evaluations, Inc. A kutatók vezetéssel kapcsolatos kutatási adatok segítségével számszerűsítik a személyiség, az utazási célok és a kockázatos vezetési magatartások, például a gyorshajtás, a kézben tartott eszközök használata és a megfelelő követési távolság be nem tartása közötti kapcsolatokat. Ezek a kutatások segíthetnek a vezetői döntéshozatalt segítő, és a biztonságosabb viselkedést ösztönző technológiák javításában.

A CSRC jelenlegi, 2022-2026 közötti kutatási szakasza három fő irányvonalra összpontosít:

  • Emberközpontúság: a biztonságos mobilitás technológiái általánosan hozzáférhetővé és érthetővé váljanak, hogy mindenki számára hasznosak legyenek.
  • Biztonság-biztosítás: a közlekedési környezet, az emberi vezetők és a potenciális biztonsági kockázatok vizsgálatával a működés biztonságosabbá tétele és a mobilitási technológiákhoz kapcsolódó kockázatok csökkentése.
  • Értékelés: a mobilitásbiztonsági intézkedések számszerűsítése megkönnyíti a megalapozott döntéshozatalt és a hatékony biztonsági stratégiák kidolgozását.

Az új kezdeményezések csatlakoznak a CSRC összesen 98 kutatási projektjéhez, amelyekben több mint 30 különböző intézmény vesz részt. Eddig az intézet több mint 275 kutatási tanulmányt tett közzé, és több mint 300 kutatót vont be a munkáiba, akik világszerte nyilvánosan megosztották eredményeiket. A projektek jelentős mértékben hozzájárultak a jövő mobilitási megoldásainak biztonságos integrációjával kapcsolatos technológiák fejlesztéséhez.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..