értékesítés

A Toyota a hazai magánvásárlók kedvenc „full scale” autómárkája

2018.04.12.

Az első negyed év újautó-eladásai egyértelmű képet mutatnak: a Toyota különösen jól teljesít azokban a szegmensekben, ahol hibrid modelleket is felvonultathat

Villámgyorsan és alaposan változtak meg az erőviszonyok a hazai újautó-piacon, derül ki a Datahouse által összeállított, kizárólag az itthon forgalomba helyezett autókat figyelembe vevő negyedéves eladási statisztikákból. A dízeltechnológiában csalódó, azok tényleges környezet- és egészségkárosító hatására ráébredő magánvásárlók egyértelműen elpártoltak azoktól az európai márkáktól, amelyeknek eladásaiban évek, évtizedek óta a gázolaj üzemű modellek domináltak.

Így jelenleg a Toyota a hazai privát autóvásárlók kedvenc, teljes portfolióval rendelkező autógyártója, és az egyetlen márka melynek három modellje is szerepel az első negyedév tíz legnépszerűbb autója között: a nem céges ügyfelek körében csupán a Suzuki előzi meg a márkát, amelynek presztízs-, sport- és családi modelleket nélkülöző kínálatában két Magyarországon gyártott szabadidőjármű viszi a prímet (az S-Cross és a Vitara a márka magáneladásainak több mint 80 százalékát teszi ki).

Ezzel gyakorlatilag az egy lábon álló Suzukival szemben a Toyota minden jelentős tömegpiaci szegmensben fajsúlyos szereplőnek számít. Különösen igaz ez azokban a kategóriákban, ahol hibrid hajtáslánccal is választható modellt kínál a márka: a Yarisból a negyed év során másfélszer annyit vásároltak a magánügyfelek, mint legközelebbi vetélytársából; a Corolla/Auris páros összesítésben csupán egy hajszállal marad el a Volkswagen Golf/Bora/Jetta trió mögött; és a legfontosabb szegmensekben, a kompakt és középkategóriás szabadidőjárművek között is az abszolút élmezőnyben versenyez az ezüstérmes C-HR és a piacvezető RAV4.

Ezeknél a modelleknél egytől egyig rendkívül magas a hibridek részesedése az eladásokból. A Yaris esetében 24,3, az Aurisnál 45,6 százalék a benzin-elektromos modellek aránya, míg a C-HR vevőinek 85 százaléka választja a hibrid kivitelt. 

Vannak persze a Toyotának olyan stabil, ikonikus modelljei, amelyek hibrid támogatás nélkül is a magánvásárlók kedvencei. Ilyen a Verso kompakt buszlimuzin, amely pályafutása kilencedik évében is dobogós tudott lenni az év első három hónapjában; a legendás Hiace utódja, az egyedülállóan gazdag karosszéria-kínálattal kapható Proace; vagy az idén ötvenéves, elpusztíthatatlan Hilux, amely 35,6 százalékos piaci részesedéssel magabiztosan uralja a privát pickup-szegmens eladásait.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....