Dacia Sandero
Jó hír ez a Daciának, amely éppen február elején kényszerült arra, hogy szüneteltesse sikermodelljének a gyártását a romániai gyárában a félvezetőhiány miatt. Mivel a Sanderót Mioveni mellett Marokkóban is gyártják (Tanger és Casablanca) a franciáknak nem kell aggódniuk, februárban is érkezik hozzájuk az európai autópiac egyik legolcsóbb autója.
Az új Dacia Sandero más márkák orra alá is borsot tör, nemcsak a francia gyártók aggódhatnak: Spanyolországban az évek óta utolérhetetlen Seat Leont előzte meg a Sandero 2020-ban és lett a spanyol piac kedvence. A Dacia amúgy tavaly a 10. legnépszerűbb márka volt Spanyolországban 39 ezer 395 forgalomba-helyezéssel. Az európai országok közül hétben végzett a top 10-ben a román márka, a spanyol mellett a hazai piacán is diadalmaskodott. Románia mellett Magyarország volt az, ahol két különböző Dacia modell is bekerült az első tízbe az újautók piacán, a Duster mellett nálunk a Lodgy volt a nyerő.
Top 10 modell Spanyoloszágban 2020-ban
1. Dacia Sandero 24 ezer 035 autó
2. Seat Leon 23 ezer 582 autó
3. Nissan Qashqai 19 ezer 818 autó
4. Renault Clio 17 ezer 816 autó
5. Toyota Corolla 15 ezer 478 autó
6. Seat Arona 15 ezer 365 autó
7. Peugeot 2008 --- 15 ezer 225 autó
8. Peugeot 3008 --- 14 ezer 651 autó
9. Renault Captur 14 ezer 196 autó
10. Seat Ateca 14 ezer 139 autó
Franciaországban januárban 7249 új Sanderót értékesítettek, de eladtak 1636 darabot a korábbi verzióból is, így 8885 eladott autóval ez a modell lett a franciák kedvence, közel ezerrel megelőzve a hazai gyártású Peugeot 208 kisautót. A Sandero összesített piaci részesedése elérte a hét százalékot a francia autópiacon januárban. Leginkább magánszemélyek veszik, a Dacianál ismeretlen diszkontárak miatt nem kedvelik a román autókat a francia vállalatok. A Sandero alapára jelenleg Franciaországban 8290 euró, ez a legolcsóbb ajánlat ott. Ha azt vesszük, hogy különböző állami kedvezményekkel és támogatásokkal ez 5690 euróra csökken, érthető, hogy miért kapkodják úgy, mint a cukrot.
A románok örülhetnek, januárban 11 ezer 417 autójukat helyezték forgalomba Franciaországban, ami 95 százalékos emelkedésnek felel meg 2020 januárjához viszonyítva. Az olcsó ár miatt a kedvező szén-dioxid-kibocsátás is hajtja a Sandero keresletét, minél kisebb ez az érték, annál nagyobb az állami támogatás. Továbbá az is a Sanderónak kedvez, hogy a Renault beszüntette a Twingo gyártását és értékesítését, így aki korábban azt vett volna, könnyen hajlik a Sandero megvásárlására. A még készletről kapható Twingo ellen az szólt, hogy nagyon kis nyereséget hozott a Renault-csoportnak.
Top 20 modell Franciaországban 2021 januárban
1. Peugeot 208 --- 7915 autó
2. Dacia Sandero III --- 7249 autó
3. Renault Clio V --- 6323 autó
4. Peugeot 2008 II --- 6003 autó
5. Peugeot 3008 II --- 4879 autó
6. Citroën C3 III --- 4869 autó
7. Renault Captur 4412 autó
8. Toyota Yaris 3842 autó
9. Peugeot 308 --- 2470 autó
10. Renault Twingo 2443
11. Citroën C3 Aircross 2306 autó
12. Volkswagen Polo 2300 autó
13. Renault Mégane 2254 autó
14. Peugeot 5008 --- 2182 autó
15. Dacia Duster 2050 autó
16. Citroën C5 Aircross 1959 autó
17. Volkswagen T-Roc 1657 autó
18. Dacia Sandero II 1636 autó
19. Toyota Aygo 1509 autó
20. Opel Corsa 1444 autó
Forrás: AAA Data/Profit.ro