járműsport

Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin

2024.01.22.

Történelmet írt az Audi: a világ legkeményebb sivatagi raliján az Audi RS Q e-tron révén először győzött egy elektromos hajtással, nagyfeszültségű akkumulátorral és energiaátalakítóval ellátott, kis károsanyag-kibocsátású prototípus. A Carlos Sainz/Lucas Cruz spanyol páros körülbelül 7900 kilométer után egy óra húsz perc előnnyel szerezte meg az Audi első győzelmét a Dakar Ralin. Mattias Ekström/Emil Bergkvist szintén célba ért.

„Gratulálok a Team Audi Sport csapatnak a Dakar Rali megnyeréséhez” – mondta Gernot Döllner, az

AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „Az Audi ismét felállított egy mérföldkövet a motorsportban.

A világ legkeményebb sivatagi raliján villamosított hajtással aratott győzelem az „A haladás technikája” szlogen látványos megnyilvánulása, amely kijelöli az elektromos jövőnk felé vezető utat.” Az Audi RS Q e-tron elektromos összkerékhajtással rendelkezik. Az energiaellátást egy nagyfeszültségű akkumulátor és egy energiaátalakító biztosítja, amely maradékanyag-alapú reFuel üzemanyaggal működik, így 60 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos üzemanyagokhoz képest.

Fotó: Audi

„Forradalmi villamosított hajtásunkkal csupán három év után leküzdöttük a motorsport egyik legnagyobb kihívását. Ezzel folytatjuk azoknak az úttörő vívmányoknak a hosszú sorozatát, amelyek mindig is jellemezték az Audi márkát a motorsportban töltött négy évtizede alatt. Szeretném megköszönni a teljes csapatnak ezt a kimagasló teljesítményt, amelyet a Dakar Rali egy különösen kemény kiadásában nyújtott” – mondta Oliver Hoffmann, az AUDI AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja. A Dakar Ralin az Audi a Toyota és a Ford márkával, valamint a Prodrive tapasztalt ellenfeleivel mérkőzött meg, akik kemény kihívóknak bizonyultak.

A Carlos Sainz/Lucas Cruz páros bebiztosította jelentős előnyét, miután a hatodik szakasztól megszakítás nélkül vezették a mezőnyt. A két spanyolnak, akik 2010-ben, 2018-ban és 2020-ban is az első helyen végeztek, ez a negyedik győzelmük, mindig más márkával, amelyek közül ez a második a Volkswagen Csoporton belül. Mindazonáltal a kétszeres ralivilágbajnok Sainz és tapasztalt navigátora csak a befutó előtt nem sokkal érezhette biztosnak a győzelmet. A Sébastien Loeb/Fabian Lurquin páros a Team BRX csapatból erős üldözőik voltak, akik folyamatosan csökkentették a köztük lévő különbséget, mígnem az utolsó előtti napon sérülést szenvedett az autójuk. „Ez egy elsöprő teljesítményű csapatmunka volt” – mondta az Audi Motorsport vezetője, Rolf Michl. „Mindenki összefogott, hogy az Audi elérhesse ezt a történelmi eredményt. Nagy köszönet illeti ezt a csodálatos csapatot. Ma új fejezetet írtunk nemcsak az Audi, hanem a Dakar Rali történelmében is.”

Gyakran több mint 400 kilométeres napi szakaszok, két maratoni szakasz korlátozott szervizlehetőséggel vagy még azzal sem, 4600 gyorsasági kilométer és összesen 7883 kilométer jellemezte a 2024-es Dakar Ralit. Az éles kövek és murvás utak, a tornyosuló dűneláncok az Arab-félsziget Empty

Quarter sivatagjában, valamint a gyakran nehéz navigálás minden tudást, kitartást megkövetelt a csapatoktól. Carlos Sainz, aki mögött 61 évesen négy évtizedes ralis pályafutás áll, Lucas Cruz navigátorral nyolc napot zárt a mezőny élén az összesen tizenkét szakaszon.

Az Audi másik két egysége is erős teljesítményt nyújtott már az elején. A svéd Mattias

Ekström/Emil Bergkvist páros nyerte meg a prológot a verseny elején, majd hat szakasz után a pihenőnapon a második helyen álltak a Sainz/Cruz duó mögött. Azonban a hetedik szakaszon egy hátsó defekt miatt elszállt minden esélyük. Stéphane Peterhansel, aki 14 Dakar-győzelemmel rekordtartónak számít, a verseny félideje előtt nem sokkal a hatodik helyen állt, miután megszerezte 50. autós és 83. összesített szakaszgyőzelmét. A hidraulikus rendszer meghibásodása a hatodik szakaszon visszavetette őt és francia honfitársát, Edouard Boulangert a 22. helyre.

Ezután mindkét csapat a Team Audi Sport szolgálatába állt. Rolf Michl, az Audi Motorsport vezetője és Sven Quandt, a nevezési partner Q Motorsport csapatfőnöke tökéletes stratégiát alkalmazott a rali nagy igénybevétellel járó 46. kiadásán. Akár arról volt szó, hogy taktikai okokból vissza kellett venni a tempóból a második maratoni szakasz előtt, hogy másnap ne kelljen nyitóként megtenni az útvonalat, akár arról, hogy támogatni kell az élen álló Carlos Sainz/Lucas Cruz párost, a vezetőség mindig számíthatott erős pilótáira. A csapat személyzete szintén fáradhatatlanul és megbízhatóan dolgozott a fizikailag megterhelő, hosszú és kemény rali során mindvégig. Az Ekström/Bergkvist páros az első 50 egység között ért célba.

Az Audi Sport csupán három év alatt annyira kiforrottá tudta fejleszteni a nagyon hatékony Audi RS Q e-tron modellt, hogy győzelmet arathasson. Dr. Leonardo Pascali műszaki vezetése alatt az Audi Sport felállította az újabb történelmi mérföldkövet az innovatív hajtással: miután a quattro összkerékhajtás az 1980-as években örökre megváltoztatta a ralizást, majd rengeteg győzelmet aratott és címet szerzett a versenypályákon is, az Audi Le Mans-ban is megmutatta hatalmas innovációs erejét. A hatékony TFSI hajtás, a villamosított e-tron quattro összkerékhajtás és az olyan egyedi műszaki megoldások, mint a LED-mátrix fényszórók és az Audi lézerfényszórók, a magas szintű innovációs erőt és az „A haladás technikája” szlogent képviselik. Majd az Audi első teljesen elektromos versenyautója bemutatkozott a Formula E sorozatban, ezt követően pedig a márka vállalta a Dakar Rali szélsőséges kihívásait és az első gyártóként teljesítette ezt sikeresen elektromos hajtással.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
A Budapesti Rendőr-főkapitányság munkatársai 99 gyorshajtót mértek be január ötödik hetében. ..
2025.02.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.02.06
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy....
2025.02.06
Orvosi incidens történt a Lufthansa Boeing 747-8 típusú repülőgépén – írja a Bild.   ..
2025.02.06
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A....
2025.02.06
A Revuelto, az Urus SE és a Temerario díjakat kap a dizájnért, a teljesítményért és a vezetési....
2025.02.06
Lezárják a hétvégén a Lánchidat, valamint a pesti alsó rakpart Eötvös tér és a Jászai Mari tér....
2025.02.06
A tavalyi évben világszinten, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket elérő Lexus a....
2025.02.06
Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a....
2025.02.06
Marihuána tartalmú elektromos dohányterméket, csaknem 1500 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettát....