magyar autópiac
A személyautó márkák versenyében magabiztosan, nagy előnnyel vezet a Suzuki (6587 személyautó, 121,41 százalékos megugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 15,65 százalék, mögötte a Toyota a második (5123 személyautó, 5,41 százalékos csökkenés), harmadik a Skoda (3856 autó, 19,23 százalékos növekedés), negyedik a Volkswagen (2838 személyautó, 5,05 százalékos csökkenés). Ötödik a készleten lévő autóit kiárusító Nissan (2437 autó, 354,66 százalékos szárnyalás), hatodik a Kia (2064 autó, 20 százalékos esés).
Jól kezdte az évet a magyar piacon a Hyundai (2013 autó, 46,83 százalékos elrugaszkodás), jól megy a Teslának (924 autó, 71,11 százalékos növekedés), a Peugeot-nak (1022 jármű, 44,35 százalék javulás), az MG-nek (592 autó, 37,67 százalékos javulás), a Hondának (276 autó, 51,65 százalékos nekilódulás), menetel a Cupra (235 autó, 94,21 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (157 autó, 166,1 százalékos emelkedés), 151 járművet adott el az Iveco (84,15 százalék plusz), szaporodnak a Ferrarik (15 autó, 87,5 százalék plusz), az Aston Martinok (8 autó, 33,33 százalék plusz) és a Maseratik (7 autó, 75 százalék többlet).
Rosszul kezdte az évet a Fiat (661 jármű, -61,35 százalék), a Porsche (141 autó, -37,08 százalék), a Mini (129 autó, -41,63 százalék), a Jeep (68 autó, -58,28 százalék), az Alfa Romeo (46 autó, -31,34 százalék) és a DS (16 autó, -44,83 százalék) sem remekelt.
A magyar személyautó-piacon az év első hónapjaiban a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (26,99 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 3325 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (20,51 százalék részesedéssel) (bestseller a Nissan Qashqai 1314 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (20 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (2382 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (118 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (437 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet 557 autó), a minik között a Toyota Aygo (330 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (164 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (28 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybah ( 66 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (148 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (638 autó). Élen az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (266 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (107 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (622 jármű) és a Ford Transit Custom (853 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (272 jármű), a legmenőbb pickup az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett Toyota Hilux 1136 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (282 jármű).
Januárban, februárban és márciusban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Mercedes-Benz EQS AMG, egy Porsche Taycan, egy Aston Martin DBS, egy Aston Martin Vantage, egy Audi e-tron GT, egy Audi RS7 Sportback, egy Volkswagen California, egy Ferrari 812 Competizione, egy Ferrari 296 GTS, egy Ferrari SF90, két Audi S8, egy Audi R8 Coupé, két BYD Han, két Lamborghini Huracan, két Audi R8 Spyder, két Alpine A110, két Bentley Flying Spur, két Bentley Continental, három Aston Martin DB12, három Aston Martin DBX, négy Jaguar F-Type, négy Ineos Grenadier, öt Mercedes-Benz G AMG, öt Mercedes-Benz S-osztály Maybach, öt Lexus LM, öt Ferrari Purosangue, öt Lexus LC 500, hat Lamborghini Urus, hat Mercedes-Benz GLS Maybach, hét Ferrari Roma, kilenc Mercedes-Benz SL AMG, kilenc Tesla Model X, 14 Audi RS6 Avant, 16 Mercedes-AMG GT, 19 Porsche 911, 20 BMW 7 M, 42 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,38 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1404-et, 0,92 százalékos csökkenés). Esett a buszértékesítés, 149 ilyen járművet - amiből 36 nagy, 12 tonnánál nehezebb - vettek az első négy hónapban Magyarországon (49,49 százalékos gyengülés). Ezek közül csak egy volt magyar gyártású.
Top 65 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-IV. hónap)
(forrás: Datahouse)