Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ | Autoszektor

Tóbiás és Balambér

Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ

2014.07.20.

Aktuális! A kerékpárosokra vonatkozó KRESZ szabályok is folyamatosan változnak.

A napokban is megjelentek a KRESZ-hez kapcsolódó olyan módosítások, amelyek a bicikliseket is érintik. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük ezt is az elején.

Számos olyan alapvető közlekedési szabály van, amiről kijelenthetjük, hogy sem az autósok, sem a biciklisek nincsenek vele teljesen tisztában. Pár ilyet szabályt fogunk átnézni, és gyakorlati oldalról is tisztába tesszük a dolgokat, remélve, hogy ezáltal is csökken a balesetek száma.

Elsőbbségadás!

Sok bringás gondolja úgy, hogy mivel ő biciklis, neki mindenhol elsőbbsége van. Ez természetesen nem igaz, hiszen ők is a közlekedés résztvevői, rájuk is vonatkoznak bizonyos szabályok, de mivel a biciklihez nem kell jogosítvány, ezekről sokszor nem is tudnak.

A jobbkéz-szabály a KRESZ egyik fontos építőkockája, és bizony a kerékpárosok nagy része nem kezeli a helyén ezt a szabályt. Pedig ez a szabály ugyanúgy vonatkozik a bicajosokra, mint az autósokra. Én is kerültem már többször olyan helyzetbe, ahol a bringás csak úgy átsuhant a kereszteződésen, pedig nekem lett volna elsőbbségem.

Ha D jármű egy kerékpáros, akkor ugyanúgy elsőbbséget kell(ene) adjon az A jelű járműnek
Forrás: www.autosuli.hu

Tehát ha nem tudunk meggyőződni arról, hogy a keresztező utcán haladó jármű elsőbbséget kell adjon nekünk biciklisnek, akkor inkább adjunk elsőbbséget minden jobbról érkező autósnak. Egyenrangú útkereszteződésben a balról érkezőkkel szemben elsőbbségünk van, de ettől még legyünk elővigyázatosak, mert sajnos jónéhány közlekedő utolsó mondata lehetne, hogy: "De nekem volt elsőbbségem."

A zebrán gyalogosként elsőbbségünk van az autókkal szemben, de a kerékpárúton nem feltétlen!

A képen látható a kerékpárosok számára elhelyezett elsőbbségadás kötelező tábla. Ilyen esetben kerékpárosként nekünk kell elsőbbséget adni az autósnak. Vagy szálljunk le a bicikliről és gyalogosként toljuk át a kerékpárt a zebrán, elsőbbséget élvezve így az autókkal szemben.

Körforgalom, mint veszélyforrás

A fenti helyzettel találhatjuk magunkat szembe városon belüli körforgalmaknál is.

Itt sincs elsőbbségünk az autósokkal szemben kerékpárosként!

Szóval csak óvatosan!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..