Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpár vásárlási tanácsok 3. | Autoszektor

kerékpárvásárlás

Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpár vásárlási tanácsok 3.

2014.09.07.

A Méret a lényeg!

Már tudjuk hol és milyen bringát érdemes vásárolnunk, ma pedig kiválasztjuk, a nekünk megfelelő méretűt! Akárcsak a ruháknál, úgy a bringáknál is vannak méretek és a rossz választás a későbbi használat során, bizony sok bosszúságot tud okozni. Segítünk, hogy kiválaszthasd a magadnak megfelelő méretet, hogy megúszd a hátfájást és a kényelmetlen üléspozíciót!

A Bringák vázméretei

A kerékpárok vázainak méretének változtatásával érik el a gyártók, hogy bármilyen testi adottsággal rendelkező ember kényelmesen tudja használni a termékét. Ahhoz, hogy megtudjuk, melyik vázméret a számunkra megfelelő, böngésszük át, az alább látható táblázatot.

A táblázat segítséget nyújt, ha elmegyünk egy szaküzletbe, akkor az eladónak már tudjuk mondani, milyen méretű bringát szeretnénk. Innentől már az eladó szakértelmére támaszkodva vásárolhatjuk meg magunknak a legkényelmesebb kerékpárt.

A megfelelő beállítások

Ahhoz, hogy bringánkat a megfelelő módon tudjuk használni, meg kell ejtenünk bizonyos beállításokat, amik segítségével sokat adhatunk a komfortérzetünkhöz. Nincs két egyforma ember, így természetesen mindent egyénekre kell szabni.

A nyereg beállítása

Az első és legfontosabb, hogy nyergünk szöge, közel legyen a vízszinteshez. Ennek ellenőrzéséhez, használhatunk vízmértéket, derékszögű vonalzót. A helytelen beállítás vonzata, hogy a túl magas orrú ülés esetében, az ülőcsontok sokkal nagyobb terhelésnek vannak kitéve, így ez fájdalmat, kényelmetlenséget okoz a felhasználónak. A túlságosan lefelé döntött ülésről pedig egyszerűen lecsúszunk, így csökken a menetbiztonság és a teher áttevődik a vállainkra és a karjainkra. Így törekedjünk a számunkra legmegfelelőbb ülésbeállításra.

Az ülés magasságának beállítására egy egyszerű módszert alkalmazzunk! Az egyik lábunkkal tekerjük a hajtókart alsó pozícióba (6 óra irányába) és úgy állítsuk be az ülés magasságát, hogy majdnem nyújtott pozícióban legyen a lábunk, az említett hajtókar állásnál.

A kormány beállítása

Ha nyergünket megfelelően beállítottuk, akkor foglalkozzunk a megfelelő kormánybeállítással. A kormány megfelelő kezeléséhez, nagyjából olyan szélességre van szükségünk, mint a vállunk. Ha a kormány eléréséhez túlságosan ki kell nyúlni a kerékpáron, vagy össze kell zsugorodni pedálozás közben, akkor a kormányfej rövidebbre vételével kompenzálni lehet a problémát.

A beállí­tásunkat nem kell véglegesnek tekinteni, a kerékpározás során még finomí­tsunk rajta. Lehetőleg többször állí­tsunk keveset (2-3 mm-t), í­gy követve testünk visszajelzéseit, mivel az érzékeny térdűeknél térdbántalmak léphetnek fel, ha alacsonyan ülnek, vagy ha minden átmenet nélkül állítunk a nyergen.

forrás: revomag.hu
Ez a remek ábra jó támpontot adhat nekünk, hogy kell helyesen beállítani egy kormányt egy versenykerékpáron.  

A fékkarok beállítása

A fék a legfontosabb biztonsági berendezés kerékpárunkon, így fontos, hogy jól tudjuk kezelni azt!
A megfelelő beállítás receptje, hogy a fékkart a középső újjal kényelmesen elérve tudjuk működtetni, így biztosan nem lesz gond, ha vészfékezésre, vagy gyors reagálásra lenne szükség. Ha túlságosan felfelé állítjuk őket, akkor a csuklónkkal kell majd utána nyúlni, amiben hamar elfáradunk és fájdalmat fogunk tapasztalni a kézfejünkben. Ha túl alacsonyra állítjuk, akkor kénytelenek leszünk a fékkar után teljes testből nyúlni, ami megint csak csökkenti a menetbiztonságot és szintén izületi fájdalmat fog okozni számunkra.

Miután megvásároltuk kerékpárunkat figyeljünk oda arra, hogy mindig biztonságosan és körültekintően közlekedjünk, a szabályokat betartva és persze ne feledjétek el, hogy csak is óvatosan!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.29
Koszorúzással emlékezett a Hableány sétahajó öt évvel ezelőtti katasztrófája és a verőcei....
2024.05.29
A legendás Claus Luthe járműtervező – szó szerint – krimibe illő története. ..
2024.05.29
Tovább növelte árbevételét a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2023-ban, az előző évi,....
2024.05.29
A Rimac főnöke szerint az ügyfelek már nem akarnak elektromos hiperautókat venni. ..
2024.05.29
Szentlőrinc térségében forgalmi akadályra kell számítani – jelentette az Országos....
2024.05.29
Ideális megoldás lenne az automobilizmus gondjaira a hidrogénhajtás, mert nem szennyezi a....
2024.05.29
Egyszerre két, párhuzamos kutatási és fejlesztési projektet indít útjára a Toyota. Az egyikben a....
2024.05.29
Az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül a gyári első szerelés (original equipment, OE....
2024.05.29
Két kerékpáros ütközött össze Debrecenben, egyikőjük súlyos sérüléseket szenvedett. ..
2024.05.29
Befejeződött a Hungaroringen zajló munkálatok első üteme, amely során látványos változáson esett át....