útépítés

Több szakaszon megújul a budapesti körgyűrű

2015.08.13.

A fővárosi körgyűrű déli szektora új szakaszának átadása után több helyszínen folytatódik az M0-s bővítése. A déli részen további felújítások készülődnek, a nyugati és az északi szektor építésének az előkészítését a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő végzi.

Elkészült az M0-s autóút új bal pályája az M1-es és M7-es közötti szakaszon, a forgalom megindult az új autópályán – közölte a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. Ezután megkezdődik a leromlott állapotú, nyomvályús jobb pálya korszerűsítése az M7-es csomópontig. A törökbálinti bevásárlóközpont csomópontját újra megnyitották – hangsúlyozta a társaság.
 
Hatósági járművek vezették fel a forgalmat a megnyitpott pályán

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából a NIF beruházásában valósul meg az M0-s autóút M1-es és M7-es autópálya közötti 2,7 kilométer hosszú szakaszának bővítése. A fejlesztés részeként a bal pálya kiépítésével kétszer három sávot és egy leállósávot alakítanak ki, így ősztől az autósok az M3-as irányába három forgalmi sávot és egy leállósávot, illetve Győr irányába szintén három forgalmi sávot és egy leállósávot használhatnak. A fejlesztés 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai pénz felhasználásával valósul meg a Betonútépítő Zrt. kivitelezésében, értéke meghaladja a nettó hatmilliárd forintot.

A déli szektorban további felújítások lesznek – tette közzé a NIF. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén az M6-os autópálya és az 51. számú főút között 11,5 kilométer hosszan betonburkolatúvá építik át az elhasználódott bal pályát. A szakaszon mindenhol megújítják a szalagkorlátokat, ahol szükséges, a kandelábereket is. Kicserélik a hárosi Duna-híd mederhídjának felszerkezetét. Százharmincezer négyzetméter zajvédő fal telepítésével fejlesztik a szakasz védelmét, hogy ezzel csökkentsék a XXII. kerület, a hárosi híd és környéke, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós zajszintjét. A beruházás befejezése 2017 nyarára várható.

Az északi szektor előkészítése ütemterv szerint halad – közölte az infrastruktúra-fejlesztő szervezet. A nyolc kilométer hosszú északi szakasz 600 méter hosszú felüljáróval kezdődik, majd két kilométeres alagutat követően a Budakalászi úton egy csomópontba köt be, innen pedig újra egy 3,2 km hosszú alagutas szakasz következik, egészen a 10-es úti csomópontig. A tervezési szerződésre – amely tartalmazza az építési engedély megszerzését is – június 21-én a NIF Zrt. kiírta a közbeszerzési eljárást.

A nyugati szektor, a 10. számú főút és az 1. számú főút közötti szakasz nyomvonalára előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, ami öt lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazta. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni. A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, amelynek több mint a fele szakaszosan alagútban vezet. A nyomvonallal érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs. A szakasz kivitelezése a 2020–2027-es uniós költségvetési ciklus első felében kezdődhet – tette közzé a NIF. Az M0-s körgyűrű fejlesztése az Új Széchenyi-terv részeként, uniós pénzek segítségével valósul meg.

Jámbor Gyula

Megjelent a Napi Gazdaság 2015. július 22-i számában

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..