autóteszt

Teszten a világ legkelendőbb SUV-ja: Honda CR-V Hybrid Sport Line

2021.06.11.

A Honda új városi terepjárója nevével ellentétben sem külsőre, sem teljesítményre minden, csak nem sportos. Mégis baromira szerethető és könnyen hozzá tud nőni az emberhez. Nem véletlen, hogy sokak kedvence lett az 1995-ben először piacra dobott CR-V, amelynek legújabb, ötödik generációs modelljét, a Sport Line hybridet teszteltem.

A Honda nevét hallva a legtöbb embernek a sportosság, megbízhatóság és az innováció jut az eszébe. Nálunk a családban sok Honda fordult meg az elmúlt évtizedben, mondhatni, mi mindig is japán autó pártiak voltunk. Valószínűleg sokan vannak még így ezzel, hiszen a gyártó adatai alapján kategóriájában a Honda CR-V-ből adták el sorozatban a legtöbbet az újautó piacon 2012-2017 között.

 

A Honda CR-V nem olcsó, nem feltűnő, nem egy felvágós autó. Inkább olyan konzervatív, kényelmes és szaladgálós nagyautó, mint amire a CR-V rövidítés, azaz a Comfortable Runabout Vehicle is utal.  Egy hét alatt mintegy 1000 km-t gurultam vele Észak-Magyarország útjain, de használtam autópályán, városban, sőt még földúton is, így sikerült kimaxolni és tesztelni minden terepviszonyon, hogy mit tud a japánok új nagyágyúja. A nagyot szó szerint kell érteni, ugyanis a Honda CR-V meglehetősen robosztus, már ami a méreteit illeti.

A 4,6 méteres hosszhoz 1,85 m szélesség társul, amit leginkább akkor éreztem meg, mikor a szűk utcáról megpróbáltam ráfordulni a mélygarázs kapujára. Bár a csipogó első radar csak segíteni próbált és tette a dolgát, hogy jelezte, vészesen közel vagyok az oldalfalhoz, én azért kiszállva is meggyőződtem róla, tutira beférek-e. Azt hiszem harmadik ráfordulásra és igazgatásra, de sikerült a művelet. Nem mélygarázsba való autó, inkább a kertvárosi övezet szolidan elegáns, közép-felső kategóriás szereplője lehet. A kategória mind az árára (belépő 10 millió felett), mind pedig a megjelenésére egyaránt vonatkozik.

 

A hybrid Sport Line CR-V a Black Edition széria része, aminek fekete volta az autó belsejében köszön vissza. Külsejét tekintve a fehér és króm dominál, utóbbi az ázsiai autókra jellemző sok helyen visszaköszön. Krómba foglalt márkajelzés, ködlámpák körüli króm betétek, de még az ajtókat és ablakokat is ezüst csík keretezi. A króm nem fogyott el hátul sem és egy vaskos csíkban fogja közre az egyébként némileg Volvora hajazó, hátsó LED lámpákat. Egy fellépő szerű krómcsík jutott az autó oldalára is, ami szép részlet és együttesen letisztult, elegáns kinézetet kölcsönöz az autónak. Egyedül a 19 hüvelykes felnik nem kaptak díszítést és maradtak feketék, ám a dizájnjuk így is jó.

 

Beülve a volán mögé az ember rögtön ízelítőt kap a nagyautós jellegből. Puha, fekete bőrülések finom varrással, amibe jó belesüppedni. Kényelmes üléspozíció, minden irányba való kilátás és hatalmas élettér az, ami az első benyomásom volt vezetőként. A kormány borítása szintén bőr, kézre áll és kényelmes vele a manőverezés. Ám a rajta található, átlátszó műanyag kapcsolók hagynak maguk után némi kifogásolnivalót. Főleg ha az autó többi, minőségi anyagát vesszük alapul, mint a bőr könyöktámasz, a műszerfalat díszítő, fekete, fa hatású berakások, vagy a középkonzolon lévő, gumírozott és kivehető tárolórekesz.

Ha már pakolásnál tartunk, a Honda CR-V csomagtartója egy komplett család cuccait képes elnyelni, és a hátsó ülések lehajtásával 1600 literesre bővíthető. Biztonsági megoldások tekintetében, amit kiemelnék, az a biztonsági öv, ami beüléskor rögtön ráfeszít a vezetőre és az első ülésen lévő utasra, a panoráma gyerekfigyelő tükör, ami középen lehajtható és belátni hátsó utasteret, valamint a tolatókamera ultraszéles látószöge. Ezen kívül a Honda komplett biztonsági arzenált épített be a CR-V-be, mint sávelhagyás jelző, holttér és gyalogos figyelő, vagy aktív sávtartó, ami 60 km/h felett működik igazán.

Vezetési élmény tekintetében a Honda különleges mivolta az új hajtásláncban rejlik.  A kétliteres Atkinson-ciklusú benzinmotor mellett ugyanis elektromos motor is található benne, ami rásegít egymásra. Az autó öntöltő és mindig villanymotorral hajtja magát, a benzin 90%-ban csak áramot termel. Fix elektromos mód kapcsoló is van az autóban, amellyel az autó mindössze 2-3 km-t tud megtenni emiatt nem is kapott zöld rendszámot a Honda. Teli tankkal akár 860 km távot is elmegy, és a 6 liter körüli fogyasztása igen kedvező. Váltókar helyett bajuszkapcsoló van benne, egyetlen áttéttel. Gyorsulásnál 85-90 km/h óra között és emelkedőnél hangosan felbőg az autó (bekapcsol a benzinmotor), de amint beáll vízszintesbe, ismét elcsendesedik és vitorlázik az árammal.

Ha egyetlen negatívumot kellene felhoznom a Honda CR-V ellenében, az a fedélzeti rendszer lenne. A multimédiás kijelző meglehetősen kicsi és bár az alapfunkciókat hozza, de a szoftvere a Windows 98-as időszakot idézi. Ebben a tekintetben még van hova fejlődnie a japánoknak, de valószínűleg nem ez lesz a leendő vásárlók számára az elsődleges szempont, amikor autót választanak. A Honda CR-V pénztárcabarát fogyasztása, hatalmas csomagtere és hibrid meghajtása együttesen a családosok kedvencének élvonalába emeli az autót, ami a japán megbízhatósággal és precizitással társulva a magas ár ellenére is igencsak csábító opció.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.19
A LaFerrari igazi ritkaság. Mindössze 499 darabot gyártottak hivatalosan az ügyfelek számára, a 500....
2021.10.18
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén is csatlakozott az elmúlt évek legsikeresebb országos....
2021.10.18
Hibainjektálás, nonstop tesztelés, hogy mínusz 40 és plusz 110 Celsius fokon is biztonságosan....
2021.10.18
Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke és Karel Havlíček, Csehország....
2021.10.18
A német vállalatokat egyre inkább aggasztja a szakképzett munkaerő hiánya. Az autóiparnak azonban....
2021.10.18
A Volkswagen Csoport az emberek és áruk hatékony, fenntartható, biztonságos és kényelmes mozgását....
2021.10.18
Egy személy életét vesztette, amikor egy személyautó vonattal ütközött össze egy vasúti átjáróban....
2021.10.18
Az újautó szállító logisztikai cégek a túlélésért küzdenek – írja az automobilwoche.de   ..
2021.10.18
Az Év Zöldautója 2022 díjra jelölt Volkswagen ID.4 feledteti az ID.3 kudarcos indulását, ez az autó....
2021.10.18
Bár a végén műszaki problémák jelentkeztek a Hyundai-ban, ez sem tudta megakadályozni a belga....