Nissan Townstar EV

Teszten a Nissan elektromos furgonja

2024.08.30.

A Nissan Townstar EV Van igazi céleszköz: amire kitalálták, arra tökéletes, de másra aligha, hosszú távú árufuvarozásra például alkalmatlan. Főleg ez a korai példány, amely nem képes DC töltésre…

Hogy néz ki?

A Renault Kangoo és a Mercedes-Benz Citan ikertestvére akkumulátorból táplálkozó villanyhajtással is kapható, tesztünkben a kétüléses L1 verzió szerepel, jó hír, hogy rendelhető hosszabb, L2 változatban is. A Nissan Townstart az észak-franciaországi Maubeuge-ben gyártják a Renault üzemében a Kangoo többi variánsával egy soron. Hossza 4486 milliméter, szélessége 1860 milliméter, magassága 1854 milliméter, tengelyek közötti távolsága 2716 milliméter (a hosszított L2 verzió esetében ez 3100 milliméter).

evvan5

A tesztelt Nissan Townstar EV Van rakodóterének térfogata 3,3 köbméter, már a rövid változatba is befér két szabvány raklap. A rakodási magasság 1215 milliméter, rakodási hossz szilárd válaszfallal 1806 milliméter, a raktér maximális szélessége 1570 milliméter. A rakodóperem magassága üres állapotban 634 milliméter. A raktérvilágítás LED-es.

evvan4

Az áruterítés, csomagszállítás rutinját átérezhetjük a Townstar személyautós, kellemes pilótafülkéjében. A Townstar EV belsőjének megtervezésekor az ergonómia került előtérbe, a kihúzható, nagy méretű fiók rengeteg holmit elnyel, az üreges könyöktámasz, a szélvédő feletti tároló, a pohártartók jól méretezettek. A műszerfal tetején is találunk zárható rekeszt. Az Apple CarPlay vezeték nélkül is működik (van vezeték nélküli töltő is), a vezető előtti digitális kijelző 10 hüvelykes, a Renault modellekből ismerős grafikával. A központi, nyolchüvelykes érintőképernyőn tolatókamera képe segíti a sofőrt a parkolásban, a visszapillantók jó nagyok. Az ülések, a kormány és a szélvédő is fűthető - amennyiben áldozunk rá – tesztautónkban csak ülésfűtés volt, de annak is nagyon örültem. A hőszivattyú a hidegebb időszakokban segíti a komfort érzetet, valamint a hatékonyságot, azáltal, hogy az akkumulátorból kiáramló hőt az utastérbe juttatja (persze, ha csak erre számítunk, megfagyunk). A rendelkezésre álló aktív és passzív biztonsági technológiák közé tartozik a holttérfigyelő, az aktív sebességtartó automatika, az intelligens vészfékezés, az oldalszél asszisztens és az utánfutó kilengését mérséklő rendszer.

ev_van_belso

A LED-fényszórók és a hőszivattyú alapáron járnak, a kerékméret 15-16 hüvelykes lehet, a hátsó ajtó kétszárnyú (60:40 osztású, 180 fokban kitárható, opciós a felfelé egyben nyíló hátsó ajtó), tolóajtó mindkét oldalra kérhető – alapáron csak a jobb oldali jár (a másik felára 100 ezer forint). A töltőnyílás a kocsi orrán a nagyméretű logó alatt található, ami praktikus, hisz a tolóajtó teljesen hátra tolható töltés közben is. Alapáron 22 kilowattos váltakozóáramú töltési lehetőséget kapunk, két óra 25 perc a teljes töltöttség elérése. Szerencsére a korai tesztautóhoz ez épp járt, mivel nem kaptunk 220 voltos töltőt, így az egyetlen megoldás a köztéri tankolás volt. Egyenáramú villámtöltőn legfeljebb 80 kilowattal tölthető a Townstar EV, ha az akku, a töltőoszlop és az importőr is úgy akarja. Ideális esetben a DC-töltés lehetővé teszi, hogy a felhasználók mindössze 37 perc alatt 15 százalékról 80 százalékra töltsék fel az akkumulátort. Nálam ez fel sem merült, ugyanis a tesztautó még egy korai demo változat, DC-töltési lehetőség nélkül.

ev_van_toltes2

Hogy megy?

A villanymotor maximális teljesítménye 90 kilowatt (122 lóerő), legnagyobb forgatónyomatéka 245 Nm, a furgon maximális sebessége 132 kilométer/óra. A 320 kilogramm tömegű folyadékhűtéses lítiumion-akkumulátor kapacitása szerény 45 kWh, ami nem feltételez túl bő hatótávot, a gyártó optimista állítása szerint ez akár 301 kilométer is lehet. A valós gyakorlatban 7-15 fok közötti külső, 20 fokos belső hőmérséklettel, üres puttonnyal, takarékos módban és kevés autópályázással 250-270 kilométernyi hatótávval számolhattam. A fogyasztás 16,2 kWh-ra jött ki 100 kilométerenként az egyhetes, több mint 500 megtett kilométert begyűjtő teszt végén.

ev_van_fogyasztas

Milyen vezetni?

Elöl húz, hátul döccen a Nissan villanyfurgonja. A városi, de még az országúti forgalom ritmusát is jól tartja, a rövid változat nem igényel különösebb kompromisszumot a szűk városi forgalomban sem. A kormányzás átlagos, a teherautó-futómű (elöl MacPherson, hátul torziós rudas felfüggesztés) komfortját rontja az akkumulátor tömege, rossz úton kellemetlenül és kelletlenül döcög a kocsi. Határhelyzetbe nem hajszoltam, így nem tudom, miként viselkedik.

evvan1

Terhelhetősége a gyári sajtóanyag szerint 612 kilogramm, az L1-es változat megengedett össztömege 2,22 tonna.

evvan2

Mennyibe kerül?

Ha valamikor és valakinek megéri ilyen villanyos kisteherautót venni, akkor most kell: a Nissan erre a modellre a 3,6 millió forintos állami támogatáson felül bruttó 4 millió forint árengedményt ad (tesztünk 2024 februárjának végén született).

ev_van_hatotav

Öt év garanciát (legfeljebb 160 ezer kilométerig) vállal az elektromos Townstarra a gyártó, az akkumulátorra a szokásos nyolc év garancia jár (azt vállalják, hogy nem csökken 70 százalék alá a maximális kapacitása). Bruttó alapára Acenta felszereltséggel listaáron 18,032 millió forint – ebből jön le a bruttó 3,6+4 milliós támogatás.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.14
Megkezdődnek a felújítások az M1-M0 csomópontban szeptember 14-én szombaton, az M1-es autópálya....
2024.09.14
A Xiaomi úgy döntött, hogy legyártja a szupererős, ezerötszáz lovas SU7 Ultra modelljét azzal a nem....
2024.09.14
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője volt a leggyorsabb a Forma-1-es Azeri Nagydíj....
2024.09.14
A JLR csapatának legújabb tagja egy autonóm négylábú, amely a Range Rover Electric bemutatását....
2024.09.14
Szorult helyzetbe került a szürke Model S, két 99-es BKV-busz fogta közre. ..
2024.09.14
A Mercedes brit versenyzője azok után állt az élre, hogy pénteken motorproblémákkal küszködött. ..
2024.09.14
A Toyota belföldi villanyautó-gyára hamarosan megkezdi egy hatalmas présgép tesztüzemét. A 9000....
2024.09.14
Bizonytalan voltam abban, hogy melyik ma a legjobb üzleti limuzin. Legutóbb még úgy véltem, a....
2024.09.14
Az ország egész területén ellenőrzést tart a rendőrség 2024. szeptember 16. és 22. között. ..
2024.09.14
Átadta új üzemanagycella-gyárát a német SFC Energy AG Kolozsváron – írja az economica.net a....