drón
A jelekből ítélve új trend van kialakulóban az autóiparban, legalábbis a kínaiban. A lényeg ugyanaz: megrendelésre a gépkocsi tetőszerkezetére kis hangárszerű tárolóegységet erősítenek, amelyben a drón van. A repülőszerkezetet az autóból lehet vezérelni akár menet közben is. Kinyílik a hangárocska ajtaja, a drón felszáll, felvételt készít, leszáll, majd rácsatlakozik a töltőre, zárul az ajtó, s az autó közben halad, az utasok pedig figyelik a valós időben készült felvételt.
A BYD féltucatnyi almárkája és modellje számára kért engedélyt a DJI-vel közösen fejlesztett drónrendszer belépítésére, a Chery legelőszor a Kínában tavaly az év autójának választott Exeed Exlantix ET crossoverébe applikálja a dróntrendszert, amely hivatalos bemutatóját még március folyamán megtartják. Vagyis a Chery a BYD nyakában lohol, csak néhány héttel marad el tőle.
Kína negyedik legnagyobb autógyártó vállalata, a Chery azt írja a Fly Eye nevű rendszeréről, hogy a drón indítása egyetlen gombnyomással történik, a vezérlés pedig a multimédiás képernyő segítségével. A drón valós időben készít felvételeket, képes szabad parkolóhely beazonosítására és útakadályok észlelésére.
A drón műszaki specifikációi egyelőre nem ismertek, de például a BYD repülőszerkezete felszáll és leszáll akkor is ha az autó halad, amennyiben a sebessége nem haladja meg az óránkénti 25 kilométert. A drón legfeljebb két órán át repülhet megszakítás nélkül, akár 54 km/óra sebességgel tudja követni az autót, és két kilométeres távolságból visszatér önállóan a kis hangárába.