Bosch

Teljes elektromos hajtásrendszer egy kézből

2013.08.09.

A Bosch teljes elektromos hajtásrendszerek beszállítójaként pozícionálja magát, termékportfóliójában a modern elektromos hajtásokhoz szükséges minden komponens megtalálható.

Ezek között az elektromos motorok, teljesítmény-szabályzó elektronikák, az akkumulátorok és az energia-visszatápláló regeneratív fékezés elemei is szerepelnek, amelyek teljes rendszerré is összeállíthatók. Ennek legjobb példája a Fiat 500e, hiszen az olasz elektromos kisautó teljes hajtásrendszerét a Bosch szállítja. A saját fejlesztésű SMG 180/120 elektromos motornak köszönhetően a Fiat 500e 80 kilowatt teljesítménnyel szolgál, a hajtásrendszer „erőműve” pedig az az állandó gerjesztésű szinkronmotor, amely már közvetlenül az indulástól 196 newtonméter forgatónyomatékot kínál.

 

Az elektromos motor és az akkumulátor közötti központi interfész szerepét az INVCON 2.3 inverter tölti be, amely egyben az elektromos hajtásrendszer irányító-központja is. Az impulzus-átalakító az akkumulátorban tárolt egyenáramot a motor számára használható váltakozó-árammá alakítja. Fékezés során ellentétes irányban zajlik a folyamat, vagyis a berendezés a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszere (rekuperáció) által produkált váltakozó-áramot alakítja egyenárammá; a fékezés során visszanyert energia csakis így tárolható az akkumulátorban. Az elektromos motorral kombinálva a Bosch rendszerének hatásfoka a 92 százalékot is eléri, az autóvezetők így a lehető legtöbbet hozhatják ki akkumulátoraikból. Az egyenáramú (DC/DC) feszültség-átalakító a nagyfeszültséget konvertálja át a jármű 12 voltos hálózata számára, amelyben olyan fogyasztók működnek, mint például a rádió vagy a fényszórók. Az egyenáramú feszültség-átalakító a lítiumion-akkumulátorból különböző biztonsági és kényelmi rendszereket is táplál – például az elektromos szervokormányt és az ESP-t – illetve a jármű elektromos rendszerének minden szabályzóegységét is ellátja.

 

A Bosch technikája a lehető legtöbb energia visszatáplálását teszi lehetővé

A mozgási energia hasznosítását a Fiat 500e esetében a Bosch komponense, a különösen magas visszatáplálási teljesítménnyel működő vákuumtól független regeneratív fékrendszer szabályozza. E funkció a fékpedál minden egyes lenyomásakor biztosítja, hogy az egyébként veszendőbe menő energia jusson vissza az akkumulátorba jelentősen bővítve az elektromos jármű hatótávját. A Fiat 500e mintegy 140 kilométeres hatótávot kínál. A 24 kWh kapacitású, prizmacellákból felépülő akkumulátor tárolja a hajtásrendszer üzeméhez szükséges energiát és kevesebb, mint négy óra alatt teljesen feltölthető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....
2024.05.16
A mély válság közepette elválnak az amerikai Rivian cég és Frank Klein német operatív főnök útjai.....