R 1200 GS-sorozat
A Renault Csoport Alpine nevű performansz márkáját nem kell bemutatni, hiszen az évtizedek során rengeteg híres és ikonikus modellt adott az autósportnak, azonban 2017 óta a cég nem adott ki új autót. Ezt változtatja meg az A290 nevű hatchback, amelyet a cég júniusban tervez bemutatni. Nem sokat tudni róla, eddig csak kémfotókon lehetett látni, most azonban téli körülmények között is tesztelték a modellt, így néhány új fotó is napvilágot látott a teljesen elektromos autóról. Természetesen az Alpine nem árusítja ki mindenét, így az autó továbbra is be van brukolva, így nem sokat lehet látni a külső dizájnból az alakon kívül.
Azt persze lehet tudni, hogy az autó az új Renault 5-ös sportosabb változata. Az 5-öst egyébként hamarosan mutatják be a Genfi Autószalonon 26-án, de az A290-re még várni kell pár hónapot. A modell koncepcióváltozatát egyébként tavaly júniusban mutatta be a Renault és a bejelentésük szerint az A110-es sportkupé mellé szánják az Alpine palettáján, miután a márkát bővíteni akarják. Ennek során a két autó mellé egy harmadik is érkezik majd 2025-ben: a GT nevű kompakt crossover, majd 2026-ban az A110 kap új arculatot és egy roadster verziót, 2027-2028-ban pedig egy 2+2 ajtós kupé, az A310 is várható lesz, valamint még leglalább két közép- és nagyméretű modell is érkezik.
Ebből látszik, hogy az Alpine és a Renault igencsak belehúz a gyártásba, ami annak is köszönhető, hogy az A110-es modellt pozitívan fogadták és az érkező A290-est is nagy elvárásokkal figyeli a az autóipar. Az A290-ről egyelőre csak néhány adatot lehet tudni, az Alpine hétfőn közölte őket, a képekkel együtt: a modell 3,99 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,52 méter magas lesz, tengelytávja pedig 2,53 méter lesz. Árakról nem mondtak semmit, de a specifikációk kapcsán elmondták, hogy a Renault 5-öshöz képest - aminek 40 vagy 52 kWórás motorvariációi lesznek - sokkal erősebb motorra lehet számítani. A testvérmodellhez hasonlóan az A290 is az AmpR Small platformjára épül.
Az 5-ös Renault-hoz képest szélesebb lesz az autó és a keréknyomtáv is nagyobb lesz, emellett sokkal aerodinamikusabb formát is kap. Az A290-et Douai-ban fogják gyártani, azaz nem a Renault 5 mellett épül majd, amit Dieppe-ben raknak össze. Bár a performansz kisautók piaca igen tömött, a MINI, a Fiat Új 500-as Abarth verziója és a Volkswagen Csoport Cuprájának Urban Rebel nevű autója is riválisa lesz az A290-nek, a Renault bízik abban, hogy könnyen fel tudják majd venni a versenyt.
Képek forrása: Alpine