Év Magyar Autója

Télen teszteltük a Volkswagen ID.3-at

2021.02.09.

Nagyon vártam már a Volkswagen megmentőjét, következő legendáját. Több alkalommal is vezethettem, összesen több mint 1500 kilométeren át használtam, őszben, télben, autópályán, országúton és városban. A mai villanyautós kínálatból az ID.3 a kedvencem, mert nagyon jó vezetni, emberre szabott, intelligens és tetszik a formája is. De még várnék a vétellel, ez a generáció még úttörő, az összes lehetséges gyerekbetegséggel. Majd, ha kész lesz (megkapja az összes szoftverfrissítést), kérek belőle.

 

A Volkswagen megváltóként tekint az új, zöldebb világ hírnökére, amelyet a Bogár és a Golf után a vállalat harmadik, örök és értékálló ikonjának tartanak. Hogy ez lesz-e valóban a sorsa, a következő évtizedekben kiderül.

Meglepően egyszerű az autó, kívül-belül tetszetős, de egyáltalán nem elszállt a formavilága és a technikai kivitelezése sem különleges. Utastere szellős, ergonomikus és letisztult, a választható fehér belső azonban kissé túlzás.  Hátul is kényelmes, csomagtartója 385 literes, az ülések ledöntésével 1200 literes. Az Év Zöldautója 2021 díjra jelölt VW ID.3 légellenállási együtthatója 0,267. LED-mátrix fényszórója intelligens, nem zavarja a többi közlekedőt, miközben nappalt varázsol az éjszakából.

Három milliméterrel hosszabb az ötajtós Golfnál (4261 milliméter), egy centivel szélesebb (1809 milliméter), hat centivel magasabb (1568 milliméter) és 12,9 centivel nagyobb tengelytávolságú (2765 milliméter).

A kocsi kezelése nem túl bonyolult (persze logikát ne keressünk benne), legalábbis az új Golfhoz hasonlítva nem az, menürendszere megtanulható, de a vezetés biztonságát veszélyezteti, hogy folyton néznünk kell, mit és merre matatunk az érintőképernyőn.

Cikkünk folytatása a www.jarmuipar.hu szakmai portálon olvasható. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....