utánpótlás

A tekintély nyomában

2019.04.19.

Tradíció, kimagasló arculat, páratlan luxus. Ezek azok a kifejezések, amiket társítunk egy prémiumkategóriás autóhoz. Mai cikkünkben annak járunk utána, hogy milyen belső indíttatás lehet a prémium autók vásárlóiban, amiért képesek felárat fizetni az átlagosnál magasabb színvonalú autóért, és milyen módszerekkel térképezik fel, és szolgálják ezt ki az autógyártók.

c1.staticflickr.com

"..láthatjuk az  autógyártók azon korszakát, ahol megalapozták a hírnevüket."

A modern gépkocsik kialakulásához vezető utat egy német mérnök alapozta meg. Karl Benz már az 1880-as évek végén bemutatta saját fejlesztésű négyütemű benzinmotorral hajtott járművét, és nagyon sok gépjárművel kapcsolatos szabadalom is az ő nevéhez köthető. Igaz, hogy a másik két prémiumgyártó az Auto Union (Audi), és a BMW csak később indította el pályáját, viszont mind a három márka mára egyet jelent a prémiumkategóriával. Zászlóshajóik az S osztály, a 7-es, illetve az A8-as mindig is az innováció aktuális megtestesülését fejezi ki. És természetesen a körítés mellett sem mehetünk el, hiszen akinek már volt szerencséje az Ingolstadi Audi Fórumban, vagy a Stuggarti Mercedes, illetve Müncheni BMW autócentrumokban tenni egy kört, az biztos konstatálta, hogy milyen monumentális épületek őrzik az ősök nagyságát, és milyen mesebeli körülmények között várják a leendő vásárlókat ezekben a gyáróriásokban. Természetesen a nagy német hármas múzeumaiban láthatjuk a múltat, amihez ezer szállal kötődik minden prémiumot gyártó is. Igaz, hogy a „downsizing” már a prémium kategóriát is elérte, de nem volt ez mindig így, hiszen néhány évtizeddel ezelőtt még a hedonista, zabolázatlan luxusról szólt minden. Illetve arról, hogy a kiváltságos vevők, akik ezeket az autócsodákat megengedhették maguknak, szinte minden földi extrával, és jóval felszerelt autót birtokolhattak. Ha pedig még néhány évtizedet visszaugrunk az időben, akkor láthatjuk az autómárkák azon szakaszát, ahol megalapozták a hírnevüket. Ebben a korszakban született mindaz, amitől a mai napig tudjuk, hogy mit is jelent egy autó elején a csillag, és milyen megelégedettséggel lehet tolni ezt a bizonyos csillagot. De persze az egyenlőség jegyében beszélnünk kell a bajor márka propelleres termékéről, a sportosságról, és erőről, amit a BMW M-es modelljei hordoznak magukban. Ugyanígy megemlíthetjük az alumínium karosszériát, vagy összkerékhajtást, de akár az R8, vagy TT betűk hallatára is hevesebben ver az autóimádók szíve. Ha pedig azt mondom, hogy Porsche, akkor beugrik az a sziluett, ami a járműtörténelem egyik legmeghatározóbb sportkocsi formája, és szinte változatlan formában, az ősi alapokon nem sokat változtatva maradt elérhető a tradicionális, és mégis csúcstechnikát képviselő sportkocsit keresőknek.  

pixy.org

"..a meghatározó szlogenek mennyire a márkák részévé váltak."

Nem volt mindig egyszerű megtalálni a piacot, és voltak olyan időszakok, amikor a kereslet hiánya is megkövetelte a határozottabb imidzs építést. Ezért is születhettek azok az ikonikus marketing kampányok, amik mára már valahogy misztikusan körbeölelik a gyártók aktuális modelljeit. Például a „Best or nothing”, vagy a „Vezetés élménye”, illetve a „haladás technikája”. Milyen érdekes, hogy ezek a szlogenek mennyire az autómárkák elemi részévé váltak, szinte azonnal tudjuk is társítani a hozzá tartozó márka számunkra kedves modelljét. 

Prémium = tökéletes személyre szabhatóság. 

Persze mindenki tisztában van vele, hogy a prémium felárat bizony jól meg is kell fizetni. Ami viszont már inkább bosszantó, hogy sokszor nem csak a legfelsőbb osztályban, hanem akár a prémium középosztálybeli autónál is fizetni kell azért, ha valaki nem szeretné a modell vagy motortípust mutató feliratot autója hátuljára. De persze, akinek van, az biztosan szívesebben áldoz erre, még ha nem is vág hozzá mosolygós arcot. De akkor is tudja, hogy ezt ő megteheti, és ennek tudatában költ az apró feláras extrákra is. Valljuk be, tényleg jó érzés lehet kiválasztani a több száz árnyalat közül azt a variációt, ami pont megfelel nekünk, és így tényleg a saját kedvünkre alakíthatjuk a hangulatfényt. Badarságnak tűnhet, de gondoljunk csak bele. Nem így érezhetjük tényleg igazán a sajátunknak az autót? A tökéletesen személyre szabható biztonsági, és komfort extráknak köszönhetően kézzel fogható az, ahogy az autó minden téren képes alkalmazkodik tulajdonosához. Ezért elvárt ezen a szinten, hogy szinte mindent elektromos motor mozgasson, vagy választható legyen legalább tízféle illat, amik közül a legjobb illeti meg az utasok, és utastér milliőjét. De nem csak napjaink autói tudják kényeztetni tulajdonosaikat megkülönböztetett figyelmmel, és luxussal.  Pont ezért kapom fel a fejem, amikor koros prémiumautót hajtó ismerősöm mesélte kalandjait a zárfűtéssel rendelkező luxusautójával. Talán soha nem fogja használni ezt az extrát, de a tudat, hogy olyan négykerekűt birtokol, aminek extrái soha nem kerülnek be egy átlagos autóba, neki megadják a „megérkeztem” érzést.

 

c1.staticflickr.com

"..akik többre vágynak, és egyfajta kifejezési eszközt is keresnek."

Talán a legjobban azzal lehet érzékeltetni a kategóriák közötti különbséget, hogy megkeressük a valós vásárlói igényeket. Mert mi a legfontosabb a legtöbb embernek autóvásárlás során? Olyan járművet akarnak, ami biztonságban, megbízhatóan, és esetleg némi komfortban el tudja juttatni őket A pontból B pontba. Tehát nagyon leegyszerűsítve egy helyváltoztató eszközt. Míg, emellett akik többre vágynak, és egyfajta kifejezési eszközt is keresnek, illetve ragaszkodnak a luxushoz, nekik szól a „minden álom megvalósítható” automobil, ami a leginkább egyéni igényekhez alakított, pont úgy, mint egy méretre szabott öltöny. A prémium felárat tehát csak azok akarják megfizetni, akik valóban ragaszkodnak a presztízshez, stílushoz, és exkluzív kivitelezéshet. A többieket meg úgysem zavarja, hogy  egy használt Skodában még nincs, de egy Volkswagenben már van csillapítása a kapaszkodónak.

c.pxhere.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....