Villanyautó
A megkérdezett EV vásárlók 55%-a nem a bolygó védelme miatt választott elektromos autót, hanem az autókban lévő modern technológiák miatt. Mivel a legtöbb autógyártó végleg vagy részlegesen, de mindenképp elköteleződött az elektromos hajtásláncok irányába, ezért nem csoda, hogy a legfrissebb technológiákat, anyagokat, megoldásokat is ezekbe az autókba építik be. Ráadásul ott van a károsanyag-kibocsátási normáknak való megfelelési kényszer, ami miatt szintén igyekszik a legtöbb gyártó a zéró kibocsátás felé tendáló autók felé irányítani a vásárlókat.
Szinte nappaliszerű utasterek, átfogó konnektivítás, végtelenül személyre szabható infotainment rendszerek. Úgy tűnik, hogy ezek miatt vásárolnak a megkérdezett amerikaiak villanyautókat, és nem a helyi emisszió vagy a hajtáslánc érdekli őket elsősorban. Noha a felsorolt előnyök nagy része pont a villanyhajtás miatt jöhet létre, hiszen a hagyományos motorokkal szemben itt nincs szükség például kardánalagútra, és egyébként is kevesebb alkatrészt igényelnek, ezáltal tágasabb lehet az utastér, ráadásul a padlóba épített akkumulátor miatt a magasabb építés is azonnal megoldott, ezzel megkönnyítve a beszállást.
Gregor Hembrough, a Polestar Észak-Amerikai vezetője helyes megállapítása szerint: „A luxust már nem az határozza meg, hogy mi van a motorháztető alatt, hanem a modern digitális megoldások, és azok felhasználói élménye. Az emberek nem csak a környezetvédelem miatt váltanak villanyautókra, hanem azért is, mert számtalan újító technológia kerül ezekbe az autókba.” Ugyanakkor mindez változhat hamarosan, hiszen a tanulmány egyik szintén érdekes tanulsága, hogy a fiatalabb generációt már jobban foglalkoztatja a környezeti hatás. A Z generációsok (18 és 24 év közöttiek) 12%-a első helyen jelölte meg a bolygó védelmét. Ez kétszer annyi, mint a 25-41 év közöttiek esetében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!