Zuffenhausen
Kezdjük a gyorsasággal. A megújult 911 GT3 éppen csak megízlelte a Nordschleife kanyarjait és máris írhatták át a típus körrekordját a táblázaton a pálya tulajdonosai. Ráadásul nem picit gyorsult a GT3, ugyanis az elődjét 12,3 másodperccel verte meg! Pedig nem is oly régen úgy nyilatkoztak a Porsche illetékesei, hogy annyira nem is fontos a márka számára az ilyen rekordok megdöntése. Viszont ez az eredmény megmutatja, hogy a Porsche képes csuklóból letudni az ilyen „kötelességeket”, hogy a presztízsére véletlenül se vetüljön rossz fény. Magasra tette tehát a lécet a Porsche saját maga számára, hiszen az új megugrandó idő 7 perc és 12,7 másodperc.
Régebben ilyen időket kizárólag csak versenyautók futottak, slick gumikon…
Az új 911 GT3 fejlesztésénél még nagyobb mértékben merítettek a mérnökök a márka motorsport tapasztalataiból, így jelenleg ez a leggyorsabb 911-es modell. Lényegében ugyanaz a magas fordulatot kedvelő szívómotor került bele, amelyik a Cup versenyváltozatot is hajtja a maga 500 lóerejével. A hátsó tengely kormányzott, a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós (PDK) sebességváltó pedig a Michelin Sport Cup 2 N1 gumiabroncsokkal felszerelt hátsó kerekek felé továbbítja a hatalmas erőt. Természetesen elöl is a Michelin gumiabroncsait láthatjuk, amelyeket külön a Porsche számára kínál a francia gyártó, erről tanúskodik az N-betűs jelölés. Ezeket az utcán és versenypályán is kitűnően működő gumiabroncsokat szerelik egyébként gyárilag a 918 Spyder, a Cayman GT4 és 911 GT3 RS modellekre is.
… a 911 GT3 tehát egyesíti magában a kőkemény versenyautót és az utcai használatra is alkalmas sportautót
A versenypályákon nyújtott teljesítmény azonban nagyban függ az adott nap időjárásától is. Ezért érdemes, sőt illik minden ilyen szenzáció bejelentésénél megemlíteni a körülményeket. Nos, a Porsche rekord körénél nyolc Celsius fokos levegő hőmérsékletet mértek, a pálya aszfaltján pedig 14 Celsius fokot mutatott a hőmérő. A gyári tesztpilóta, Lars Kern szerint ezek pont ideális körülmények a gyors autózáshoz. Az eredményt természetesen közjegyző hitelesítette. Zárszóként pedig idéznénk Frank-Steffen Wallisert, a Porsche Motorsport igazgatóját: „Ha gyorsan tudsz vezetni a Nordschleifén, akkor bárhol a világon gyors tudsz lenni.” A rekord kör végignézhető a fedélzeti kamerák szemszögéből:
A másik rekord az erőről szól. Méghozzá a Porsche Cayenne elképesztő „izmosságáról”. Történt ugyanis, hogy egy teljesen gyári modell elvontatott egy utasszállító repülőgépet! Nem viccelünk! Az Air France kötelékében szolgáló Airbus A380-at, amely egyébként 285 tonnát nyom! A 385 lóerős, 850 Nm nyomatékkal felvértezett Cayenne S Diesel 42 méteren át húzta a repülőgépet, így új Guinness-világrekord született!
A korábbi rekord egy 115 tonnás gép elhúzása volt
Az Air France legkorszerűbb hangárjából húzta ki a tízdarabos Airbus A380 flotta egyikét a Porsche Cayenne. Az eredmény nagyszerűségét talán jobban tudjuk érzékeltetni a méretarányok bemutatásával. A hatvanezer négyzetméteres hangárban, ahol a 73 méter hosszú repülő parkolt, elférne háromezer darab 4,8 méter hosszú Cayenne! A rekordot egyébként egy Cayenne Turbo S modellel is megismételték, amely szintén nem vallott kudarcot. Az eseményről természetesen videó is készült: