Stellantis

Tavares élesen bírálja az EU e-autó-stratégiáját

2022.02.15.

Nincs kreatív szabadsága a gyártóknak, kétes hozzájárulás a klímavédelemhez – a Stellantis főnöke, Carlos Tavares egy interjúban nem riad vissza az EU-kritikától – írja az automobilwoche.de



 

Carlos Tavares: "Csak 10 vagy 15 év múlva tudjuk meg, hogy az elektromosítás milyen eredményeket hoz az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében." (Fotó: Stellantis)

A Stellantis autógyártó cég főnöke, Carlos Tavares élesen bírálta az EU elektromos autós stratégiáját. A politikai irányelvek nem adnak kreatív szabadságot a gyártóknak, hogy más ötleteket vigyenek be – magyarázta Tavares egy „Handelsblatt”-interjúban. Az elektromos hajtások 50 százalékkal drágábbak, mint a belsőégésű motorok, és felhajtják az új autók árait. Ez növeli annak kockázatát, hogy a középosztály már nem tud majd autót venni és az államkassza túlterhelt lesz.

A Volkswagen után Európa második legnagyobb autógyártó cégének főnöke megkérdőjelezte az e-autók pozitív hozzájárulását a klímavédelemhez: "Csak 10-15 év múlva tudjuk meg, hogy az elektromosítás milyen eredményeket hoz az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében." Az akkumulátor CO2-lábnyomáról kell beszélni, mert az európai energiamix mellett egy e-autónak először 70 ezer kilométert kell megtennie, hogy kompenzálja az akkumulátorgyártás rossz CO2-mérlegét.

Tavares az elektromos támogatások legalább 2025-ig történő fenntartását kérte. A Stellantis már megkezdte az összes gyár átalakítását. "Fokozatos átállás nélkül a társadalmi következmények nehezek lesznek" - figyelmeztetett Tavares. "És nem vagyunk egyedül: beszállítók egész rendszere van körülöttünk, akiknek ugyanolyan gyorsan kell cselekedniük, mint nekünk."

Az Opel pénzt keres

A Stellantis főnöke megvédte a 2017-ben átvett Opel gyártó szerkezetátalakítását is. "Sok kritika éri, amit 2017 óta az Opelnél csináltunk, de ami senkit nem zavar, az az, hogy az Opel most pénzt keres." A cél továbbra is a német helyszínek autonómabbá tétele. Az év végén az IG Metall megakadályozta, hogy az eiisenachi és a rüsselsheimi gyárat leválasszák a német Opel cégről.

Saját bevallása szerint a Fiat és Peugeot márkákat tömörítő csoport több mint 30 milliárd eurós beruházást tervez 2025-ig. Jelenleg 33 elektromos jármű áll rendelkezésre és nyolc akkumulátoros elektromos jármű megjelenése várható a következő másfél évben. A Stellantis március 1-jén tervezi bemutatni a hosszú távú stratégiai tervet – írja a német honlap.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....
2025.01.29
Két taxist is elfogtak a budapesti rendőrök, mindketten hamisított iratokkal vezettek. ..