WRC
A Német-rali pénteki napján az élen haladó pilóta személye négyszer változott, mígnem Ott Tänak állt az élre az utolsó saras-aszfaltos szakaszon, és a napot végül 5,7 másodperces előnnyel zárta Andreas Mikkelsen előtt. A Citroënnél beugróként versenyző norvégtól senki sem várt ilyen jó szereplést azok után, hogy az előző két versenyén nem találta a ritmust, és a francia márka autóival Mexikó óta senki sem tudott dobogóra állni.
Délelőtt még szárazak voltak a pályák, a délutánt azonban nagyon megnehezítette az eső, mert így a kanyarlevágásoknál rengeteg sarat hordtak fel a keskeny pályákra az autók a szőlőtőkék között vezető moseli és saarlandi gyorsaságikon. Először használták a pilóták a Michelin aszfaltos „monszun” abroncsait, amit 12 hónapja vezetett be a gumiszállító. Tänak és Mikkelsen is többször lecsúszott az útról, de nem vesztettek sok időt és az autójuk sem sérült meg. Tänak hétből három gyorsaságit nyert meg pénteken, és szerencsével sem állt hadilábon.
„A délutáni pályák különösen trükkösek voltak, az időjárás pedig kiszámíthatatlan. Az egyik hajtűkanyarban meghúztam a kéziféket, de nem láttam ki az autóból, ezért lecsúsztunk a töltésen a szőlőtőkék közé. Nagy mázli, hogy vissza tudtam jönni az útra, de még az ilyen pillanatok ellenére is élveztem a vezetést az ilyen trükkös körülmények között. Nem mentünk túl gyorsan, vagy ilyesmi, egyszerűen ez az eset is bizonyítja, hogy néha szerencsére is szükség van. Délután mindenki mondta, hogy milyen bátor vagyok ezzel a gumiválasztással (teljesen esős gumikkal ment), de bíztam a döntésemben, és ez végül helyesnek bizonyult. Nagyon jól működtek a gumik, ezért is állunk az első helyen az első nap végén” – nyilatkozta Tänak.
A mindössze idei harmadik WRC autós versenyét teljesítő Mikkelsen délelőtt vezette a versenyt, és délután is jó tempóban autózott, a hátránya nem jelentős Tänak mögött, pedig sokkal hátrább indult a sorrendben, ezért koszosabb úton kellett autóznia. „Nem számítottam rá, hogy felállhatok a dobogóra ma, különösen ilyen időjárási körülmények között nem, mert a rajtpozíciónk szerint ez elvileg nem lett volna lehetséges. Nagyon trükkösek a pályák, de keményen nyomom a gázt, ezért most jó pozícióból várhatjuk a folytatást. Továbbra is nyomni fogom, hogy elkapjam az első helyezettet!” – nyilatkozta a norvég.
Az első két helyezett mellett a figyelem nagy része azért a világbajnoki pontverseny holtversenyben élen álló két versenyzőjére, Thierry Neuville-re és Sébastien Ogier-re összpontosul, akiknek kalandos napja volt. Neuville reggel és az utolsó pályán is lecsúszott az útról, és megrongálta a Hyundai i20 aero-csomagját, amivel vesztett leszorítóerőt. A négyszeres világbajnok Ogier viszont a Ford Fiestája beállításaival volt elégedetlen, talán ezért pördült meg az első gyorsaságin és az utolsón is. Utóbbival 20 másodpercet vesztett, és visszaesett 2,4 másodperccel Neuville mögé a negyedik helyre.
Az ötödik helyen a Dmack gumis Forddal versenyző Elfyn Evans áll, mögötte a legjobb toyotásként Juho Hänninen foglalja el a hatodik helyet, pedig ő is becsúszott a szőlőtőkék közé. A citroënes Craig Breen is kétszer pördült meg pénteken, de így is hetedik helyen áll az összetettben. Mögötte Jari-Matti Latvala áll, aki azért van ennyire hátul, mert kimaradt a gyújtás a Yaris motorjában az ötödik gyorsaságin, amivel másfél percet vesztett. Hayden Paddon a kilencedik, az új-zélandi pilótát defekt hátráltatta, a legjobb 10-be befért még a legjobb WRC2 pilóta, a Skodával versenyző, és a legelső szuperspeciált nagy meglepetésre megnyerő Jan Kopecky is.
A verseny egyik esélyes volt a spanyol Dani Sordo, aki péntek délelőtt vezetett is, de aztán becsúszott egy 40 méter mély árokba a Hyundai i20 WRC-vel, ahonnét nem tudott kijönni. A másik fontos kieső az előző Finn-ralit megnyerő Esapekka Lappi volt, aki a falnak csapta a Toyotáját a hatodik helyről.
Szombaton jönnek a legendás, katonai gyakorlópályákon vezető gyorsaságik, kétszer négy darab, összesen 146 kilométeres össztávval.
Az állás péntek este:
1 |
Ott Tänak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
1h07m23.0s |
2 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
5.7s |
3 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
28.2s |
4 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
30.6s |
5 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
52.1s |
6 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
1m14.7s |
7 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
1m24.5s |
8 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
1m54.7s |
9 |
Hayden Paddon, S.Marshall |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
2m29.5s |
10 |
Jan Kopecky, P.Dresler |
Skoda Motorsport |
Skoda |
3m36.2s |