WRC
Ott Tänak nagyon közel áll ahhoz, hogy vasárnap élete első rali világbajnoki futamgyőzelmét ünnepelhesse, mivel több mint 24 másodperces előnnyel várhatja a Szardínia-rali utolsó napját. Az M-Sport versenyzője kiegyensúlyozottan, nagyobb hibák nélkül versenyzett szombaton, három szakaszgyőzelmet is szerzett.
A nap feléig Hayden Paddon állt az élen 9,4 másodperccel Tänak előtt, de pont az élő közvetítésben adott 13. szakaszon hibázott egy nagyot, odacsapta a Hyundai hátsó futóművét a padkához, amitől kitört a futómű. Sőt, a lengéscsillapítóból kifolyt olaj meg is gyulladt, ami látványos, de szerencsére veszélytelen volt, mert mire Paddon bevánszorgott a célba, már kialudt a tűz. „Amatőr hibát vétettem. Túl korán próbáltam bekanyarodni, és megütöttem a kanyar belső oldalán lévő padkát. Most mindenkinek csalódást okoztam” – nyilatkozta a csalódott új-zélandi versenyző.
A második helyen Jari-Matti Latvala várhatja a folytatást, de a győzelemre szinte már csak akkor van esélye, ha Tänak hibázik vagy defektet kap vasárnap. Latvala nyers tempóban nem tudta felvenni a versenyt a fordos észttel, de nem csak azért nőtt meg a hátránya, hanem azért is, mert szombat délelőtt egy ideig a defekttel küzdő Mads Ostberg porában kellett haladnia, mivel a norvég nem vette észre, hogy követi őt. Elképzelhető, hogy a rali szervezői néhány másodpercet még jóváírnak Latvalának, és akkor szoros lehet a záró napi küzdelem a győzelemért.
Thierry Neuville is beszállhatott volna az első helyért zajló küzdelembe Paddon hibája után, de az ő Hyundai i20-asában a fékek fáradtak el a nap végére, ezért a belga közel 38 másodperces hátrányt szedett össze Latvalához képest, de így is a harmadik helyen áll.
Esapekka Lappi élete második WRC-s vb-futamán remekül teljesít, mivel a negyedik helyen áll a Toyota Yaris WRC-vel. A 26 éves finn újonc akkor tudta az összetettben megelőzni csapattársát, Juho Hänninent, amikor elromlott a kormányszervója és megpördült az utolsó gyorsaságin. Lappi a tegnapi három szakaszgyőzelméhez még egyet adott hozzá szombaton.
A világbajnokságot vezető négyszeres bajnok, Sébastien Ogier áll a hatodik helyen, a hátránya 44 másodperc Hänninenhez képest. A francia sokat panaszkodott arra, hogy a Ford Fiesta WRC nagyon alulkormányzottan viselkedik, vagyis a kanyarokban tolja az orrát. Ostberg a hetedik a privát Forddal, több defektet is kapott, de azzal vigasztalhatta magát, hogy ő repült a legmesszebbre, 22 méterre az élőben közvetített 13-as szakasz híres ugratóján, a Micky-s ugratón.
Mögötte van az összetettben az egyetlen állva maradt Citroën-versenyző, a királykategóriába ezen a versenyen visszatérő Andreas Mikkelsen. A norvég még csak ismerkedik az új autójával, amit elmondása szerint nagyon másképp kell vezetni, mint a tavalyi Volkswagen Polót. Pechére a nap végén az első differenciálmű is elromlott az autójában, és egy defektet is összeszedett.
Az állás a szombati nap után:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
2h56m37.3s |
- |
2 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
2h57m01.6s |
24.3s |
3 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
2h57m39.5s |
1m02.2s |
4 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
2h58m48.1s |
2m10.8s |
5 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
2h59m19.4s |
2m42.1s |
6 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3h00m03.4s |
3m26.1s |
7 |
Mads Ostberg, O.Floene |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3h00m33.3s |
3m56.0s |
8 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
3h04m24.9s |
7m47.6s |
9 |
Jan Kopecky, P.Dresler |
Skoda Motorsport II |
Skoda |
3h06m30.2s |
9m52.9s |
10 |
Eric Camilli, B.Veillas |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3h06m31.1s |
9m53.8s |