WRC
A 2017-es Német-rali szombati napján a rali világbajnokság mezőnye többek között ellátogatott a híres katonai övezetben kijelölt gyorsaságira, a Panzerplattéra is. Ott Tänak 21,4 másodperces előnnyel zárta a napot legnagyobb riválisa, a Citroënt hajtó Andreas Mikkelsen előtt. A norvég azért maradt le jobban, mert a délelőtti pályákra lágy gumit tetetett fel nedves utakra számítva, de aztán kiderült, hogy szárazak a pályák, és a kemény abroncs lett volna az ideális választás. Ezen kívül egyszer megpördült és le is fulladt a C3 WRC-vel, ami lehetőséget adott Tänaknak, hogy tisztességes előnyt autózzon ki az élen.
„Ez ismét egy jó nap volt számunkra, még mindig őrizzük a vezetést. Elég egyenletesen mentünk, versenyképes időket autóztunk minden gyorsaságin, amit nagy pozitívumként könyvelünk el. Szerintem ezen a hétvégén nagy lépést tettünk előre. Az autó nagyon jó, kényelmesen érzem magam benne a pályákon. Sikerült megtalálni a helyes ritmust, ezért nem látom okát annak, hogy holnap miért ne folytathatnánk mindent ugyanígy tovább. Andreas elkövetett több kisebb hibát, ezért megnőtt az előnyöm, de holnap még mindig vár ránk 50 trükkös kilométer” – nyilatkozta a nap végén Tänak.
Mikkelsen második helye azért is meglepetés, mert még csak a harmadik versenyét teljesíti a 2017-es Citroën C3 WRC-vel, és az elsőt aszfalton. „A délután remekül sikerült, végre jót autóztam a Panzerplatte gyorsaságin. A második futás remek érzés volt ott. Egész nap keményen nyomtam a gázt, elégedett vagyok a tempónkkal, a végén sikerült közelebb kerülni Tänakhoz. Holnap folytatjuk a küzdelmet Ogier-vel a második helyért, de teszünk róla, hogy Tänak se legyen nyugodt, mert nem vagyunk messze tőle. Harcra fel!” – nyilatkozta a norvég.
Mikkelsen kisebb hibáinak köszönhetően Sébastien Ogier felzárkózott hozzá, és támadta a második helyért, végül 8,2 másodperccel mögötte zárta a napot. Nyugodtan vezethetett, mert a világbajnoki címért folytatott küzdelemben a legnagyobb riválisa, az azonos pontszámmal az élen álló Thierry Neuville kiesett a szombati első gyorsaságin, amikor váratlanul kitört a bal hátsó kerék a Hyundai i20 WRC-n. „Valószínűleg rossz helyen ütöttem meg a felnit. Ismerem az a kanyar jól, és tudom, hogy a belső oldalán van egy kis lépcső, talán az lehetett. El kell fogadnom a helyzetet, előre kell tekintenem, és meg kell tartanom a motivációmat a vb-címért folytatott harcban” – nyilatkozta a csalódott belga.
Juho Hänninen volt szombaton is a legjobb Toyota-pilóta, a veterán finn remekül eltalálta a gumiválasztásait, és megelőzte Elfyn Evanst, akinek a Ford Fiestáján az egyik pályán kinyílt a jobb oldali ajtó, amelyet a navigátornak kézzel kellett tartania. A walesi akkor vette vissza a negyedik helyet, amikor Hänninen Toyotájában eltört az egyik gátló.
Craig Breen úgy is őrzi a hatodik helyet, hogy háromszor is lecsúszott a pályáról a nap folyamán. Jari-Matti Latvala a hetedik a Toyota Yarisszal, a finn két percet vesztett egy kényszerű kerékcsere miatt. A Top10-be még Hayden Paddon, a WRC2 kategória első helyezettje, Eric Camilli, valamint Armin Kremer fért be.
Dani Sordo a pénteki bukás után jelentős időbüntetéssel folytatta a versenyt, és három szakaszgyőzelmet is begyűjtött. Kris Meeke kiesett, mert eltört a vízpumpa a Citroën C3 WRC-ben.
A verseny állása:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
2h31m32.2s |
2 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
21.4s |
3 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
29.6s |
4 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
1m48.3s |
5 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
1m52.5s |
6 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
2m06.7s |
7 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
4m04.9s |
8 |
Hayden Paddon, S.Marshall |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
4m31.3s |
9 |
Eric Camilli, B.Veillas |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
8m41.9s |
10 |
Armin Kremer, P.Winklhofer |
Ford |
8m54.5s |