Sebastian Vettel

Tanácstalanság és gyanakvás: mi az oka Vettel és Ferrarija kudarcának?

2020.08.09.

Teljesen tanácstalanná vált Sebatian Vettel Ferrarija silverstone-i gyenge teljesítménye kapcsán. Egyesek már a szabotázsról kezdtek találgatni - írja az m4sport.hu.

Csütörtökön még bizakodva jelentette: „Elemeztünk, és van pár ötletünk.” Kipróbálták őket, az autóját vezethetőbbé is tették, de a szombati időmérőt kettővel rosszabb pozícióban zárta, mint egy héttel korábban. Sebastian Vettel végigszenvedte az első silverstone-i hétvégét, és nagyon úgy fest, hogy a másodikat is végigszenvedi. Hogy az idényben másodszor nem jutott a Q3-ba, az a Ferrari formáját látva még nem annyira meglepő. Az már annál inkább, hogy a Charles Leclerc-rel szembeni hátránya most is ledolgozhatatlan.

Pedig a négyszeres bajnok úgy érezte, mindent kihozott az utolsó köréből. „Ennél sokkal rosszabb körökkel is értem már el jobb helyezést pályafutásom során” – konstatálta egykedvűen.

Az olasz Sky televízónak tanácstalanságáról is beszélt. „Sok mindennel próbálkoztunk, a csapatot csak dicsérni tudom az elvégzett munkáért. Ezen a hétvégén egy kicsit jobban érzem magam az autóban, mint legutóbb, de ha a stopperórát nézzük, nem látni a különbséget. Úgy érzem, mintha falba ütköznék. Nem hiszem, hogy az én autómban több lett volna. A tizenkettedik hely csalódást keltő, és itt ez a nagy különbség Charles-hoz viszonyítva. De mint mondtam, mindent megtettem, amit tudtam, és nem hiszem, hogy ma az autóm többre lett volna képes ennél.

„Ugyanazon a helyen vagyunk, mint a múlt héten, semmi sem változott. Mindenki mindent belead, de úgy fest, mi valamin nem tudtunk változtatni. Ha őszinte akarok lenni, azért vagyunk ebben a pozícióban, mert nem vagyunk elég gyorsak. Egyértelműen legyőztek a többiek, nem a szerencsén múlt. És hiába próbálkozom bármivel, nem tudok zöld ágra vergődni. A különbség a csapattársammal szemben mindig ugyanakkora.”

Hogy tényleg nem tudott többet kihozni az autójából, az a legjobb szektoraiból is kiderül: az ideális ideje nagyjából megegyezik a valódi legjobbjával.

 
 
Vettel az F1 Insidernek azt is hozzátette: „Hogyan lehettem a spielbergi második versenyen és Magyarországon egyértelműen gyorsabb a csapattársamnál, és hogyhogy nem ismerek rá az autóra Silverstone-ban?”
 
Több szakértő is úgy véli, Vettel problémája olyan súlyos, hogy az nem múlhat kizárólag csak rajta. „Sebastian egy világbajnok, nem veszítette el csak úgy a tehetségét” – állapította meg Jenson Button a Sky Sports adásában. A német RTL szakértője, Christian Danner eközben azt ecsetelte, hogy a Ferrari talán megpróbálkozhatott volna már egy vázcserével Vettelnél.
 
Emellett megjegyezte, abban sem biztos, hogy tényleg egyforma a két Ferrari. „Én a pályafutásom során többször is tapasztaltam olyat, hogy két autó, amiknek azonosnak kellett volna lenniük, nem volt azonos.”
 
Hasonló gyanút egy hete már Helmut Marko Red Bull-tanácsadó is megfogalmazott, aki furcsának találta, hogy miközben Leclerc-nél észrevehető volt a javulás az egyenesekben, addig Vettelnél nem volt nyoma. A két Ferrari között ezen a hétvégén ugyanakkor nincs komoly különbség a végsebességek terén, Vettel leginkább a gyors kanyarokban veszít időt.
 
Az osztrák ORF csatorna szakkommentátora, Alexander Wurz is szívesen a végére járna ennek a kérdésnek. „Én arra a kérdésre vártam volna, hogy hiszi-e, hogy a maximumot hozta ki az autójából, és hogy az a csapattársa autójához viszonyítva mit jelent. Természetesen agresszív kérdés lenne, amit tiszteletből egy négyszeres világbajnoknak nem tesznek föl. De érdekes lenne tudni, hogy van-e különbség, vagy hogy csak a saját és a Ferrari napi formáján múlt” – elmélkedett a korábbi versenyző.
 
A német Sky elemzője, Ralf Schumacher szerint nem is kérdés, hogy különbség lehet a két Ferrari között. „Sebastian nem lassabb a csapattársánál fél másodperccel. Elég egyértelmű: az ő Ferrarija nem tud gyorsabb lenni ennél.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....