fejlesztések

A takarítási rekordoktól az IONIQ 5-ben használt halászhálókig

2021.12.10.

A Hyundai Motor és a Healthy Seas együttműködésük kezdete, azaz 2021 áprilisa óta a mai napig hét európai országban tizenegy akciót szerveztek. Az együttműködés azzal a céllal jött létre, hogy az óceánok szennyezettségének felszámolása, a tengeri ökoszisztémák gondozása, és a körkörös gazdaság elősegítése révén hozzájáruljanak egy fenntartható társadalom kialakításához és megerősítéséhez.

Az együttműködés keretében a legváltozatosabb tevékenységekre kerül sor, a hulladékgyűjtéstől kezdve (pl. tengerparti szemétszedés, a tengerben hagyott halászhálók felszínre hozatala) az oktatási programokig, amely keretében a gyermekek és a helyi közösségek megtudhatják, miért fontos, hogy tisztán tartsuk a világtengereket.

„Minden tevékenységünk célja az Emberiséget szolgáló fejlődés elősegítése. Nem elegendő, ha piacvezetők vagyunk a tiszta és jövőbeli mobilitási megoldások terén: a tengeri élővilág védelméről is aktívan gondoskodni kívánunk.” – nyilatkozta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Bámulatos, hogy milyen eredményeket értünk el máris a Healthy Seas szervezettel kötött együttműködésünk keretében. Jövőre a tengerparti közösségekre, a gyermekekre, valamint alkalmazottainkra is kiterjesztjük együttműködésünket.”

Programindító Görögországban

A Hyundai és a Healthy Seas egy június 8-16 között, a görögországi Ithakában megtartott rendezvénnyel indították útjára az együttműködést. A vihar halászhálókat és egyéb hulladékot hordott szét egy elhagyatott halgazdaságból, szétszórva azokat a tengerben, és ezzel közvetlen veszélynek téve ki a helyi közösséget és a tenger élővilágát.

Az együttműködés első közös tevékenységeként a felek víz alatti és tengerparti hulladékmentesítésbe fogtak, majd az így összegyűjtött szemetet újrahasznosították, újrafelhasználták, illetve az előírásoknak megfelelően elszállították. Ezen túlmenően nyilvános eseményt rendeztek a helyi közösségek számára, ahol az érdeklődőket részletesen tájékoztatták a tengeri hulladékokról és a beszakadt halászhálókról (avagy 'szellemhálókról'.)

A program minden korábbi Healthy Seas projektnél nagyobb jelentőségű volt, pozitív környezeti hatását és a társadalmi részvételt tekintve egyaránt. A negyvenöt részvevő, húsz búvár és tizenöt szervezet bevonásával megvalósított projekt rövid idő alatt jelentős eredményeket ért el. A csapat négy tengerparti szakaszt és két öblöt tisztított meg 30 méteres mélységben. Összesen 5 tonna halászhálót, 32 tonna fémhulladékot és 39 tonna műanyag szemetet szedtek össze, köztük 150 zsák polisztirol gyöngyöt.

A búvárokkal végzett hulladékmentesítés óvja a tengerek biodiverzitását

Az együttműködés keretében a Hyundai a szellemhálók összegyűjtését célzó búvártevékenységek megszervezésével is támogatja a Healthy Seas szervezetet. A kooperáció keretében eddig búvárokkal tisztították meg a hollandiai Ijmuiden, az olaszországi Lampedusa, a nagy-britanniai Newcastle, a németországi Norderney és a spanyolországi Tossa de Mar közeli vizeket. Ezekben a programokban összesen 72 önkéntes búvár vett részt, szellemhálókat és egyéb hulladékot gyűjtve össze az európai tengerekből.

A Healthy Seas hajóroncsokból, korallszirtekről és tengerpartokról több mint 78 tonnányi hulladékot – szellemhálókat, rákcsapdákat, ólmot és egyéb tengeri szemetet – szedtek össze.

„Nagyra értékeljük a Hyundai-al kötött együttműködésünket, mivel az autógyártó segítségével olyan projekteket valósíthatunk meg, amelyek korábban elképzelhetetlen mértékben segítik a környezet védelmét.” – mondta Mikos Veronika, a Healthy Seas igazgatója. „Igazi öröm együtt dolgozni a Hyundai-jal, és bízunk benne, hogy jövőre még jobb eredményeket érhetünk el együtt.”

Szellemhálók és a tengeri élővilág védelme: a gyermekek tanítása

A tengerek hulladékmentesítésén túl az együttműködés keretében számos oktatási program is megvalósult, Valenciától kezdve a hollandiai Ijmuidenen át Milánóig, Párizstól a spanyolországi Costa Braván át a németországi Sylt szigetéig. A legtöbb programot helyi iskolások részére szervezték; az együttműködés kezdete óta mintegy 900 gyermek vett részt ezeket az oktatási célú rendezvényeken. Az óceánok védelméről és a tengerbe veszett halászfelszerelésekről tartott, interaktív előadásokon túl a gyermekek a tengerpartok hulladékmentesítésében is részt vehettek, kipróbálhatták a Healthy Seas virtuális valóság élményét, oktatójátékokat játszhattak, valamint megtekinthették a tengerből kiemelt szellemhálókat.

A valenciai oktatási program az IONIQ 5 európai tesztvezetésének keretében valósult meg. A műhelymunka során a sajtó képviselői, illetve az életmód- és fenntarthatósági influenszerek is bepillantást nyerhettek a tengeri élővilág megóvásának, a környezet védelmének a jelentőségébe.

Hulladékból fenntartható termékek

A Hyundai a fenntartható, innovatív mobilitási megoldások piacának vezető szereplője, a világtengerek hulladékmentesítése, a közösségek tengeri szennyezéssel kapcsolatos tájékoztatása tehát közvetlenül kapcsolódik a vállalat globális stratégiájához. Az Emberiséget szolgáló fejlődés jövőképpel összhangban a Hyundai és a Healthy Seas a körkörös gazdaság koncepcióját is felkarolták.

A Healthy Seas alapító partnere, az Aquafil új nyersanyagot gyárt a hulladékból: a halászhálókból és egyéb hulladékból származó műanyagból készíti az ECONYL® újra-nejlont. Ebből az újrahasznosított nejlonszálból aztán fenntartató termékek készíthetők, a fürdőruhától kezdve a szőnyegekig.

A Hyundai európai ügyfelei opcióként ECONYL® rostokból készített, fenntartható padlószőnyegekkel is felszerelhetik a márka 2021-ben bevezetett, tisztán elektromos kompakt szabadidőjárművét, az IONIQ 5-öst.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....