e-autó
A Chevrolet Volt második nemzedéke 2015 januárjában mutatkozik be a Detroiti Autószalonon, a vele műszakilag lényegében azonos Opel Amperára pár hónappal többet kell majd várni. A GM elárulta, hogy megnövelték a kocsi hatótávolságát a jelenlegi generáció 500 kilométeréhez képest, és az eddigi 61 kilométeres elektromos hatótáv is növekedni fog.
A korábbi 1,4 literes generátorként használt benzinmotort egy vadonatúj fejlesztésű, közvetlen befecskendezésű, magas sűrítési viszonnyal (12,5:1) rendelkező 1,5 literes motor váltja, amely takarékosabb és erősebb lesz a réginél.
Az új lítium-ion akkumulátorokat az LG-vel fejlesztették az amerikaiak, a T-alakú akkumulátorcsomag 20 százalékkal több energiát tud majd egységnyi térfogatban tárolni, mint a régi. 288-ról 192-re csökkent a cellák száma, az akkucsomag tömege 13 kilogrammal lett kevesebb, és mélyebbre építik be, hogy alacsonyabbra kerüljön a Volt tömegközéppontja.
Egy helyett két villanymotorból áll majd a Volt hajtási egysége, ezek 5-12 százalékkal fogyasztanak majd kevesebb áramot, és 45 kilogrammal könnyebbek a régi hajtásmodulnál. A súlycsökkentés annak köszönhető, hogy a villanymotorok és az akkumulátor közötti energiaáramlást vezérlő Traction Power Inverter Modult közvetlenül a hajtási egységbe integrálták. Az új Volt gyorsulása 20 százalékkal lesz jobb a jelenlegiénél.