Scania

Takarékosabb az új generációs Scania

2017.08.27.

A Scania Hungária Kft. teszteléssel beigazolta, hogy az új generációs Scania körülbelül 4%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a korábbi modellekhez képest.

A hazai közúti teszt során az egyébként is kiváló üzemanyag-hatékonyságú Scania R 450 Streamline, egy új generációs R 450 és egy szintén új generációs S 500 nyerges vontató vett részt, amik részterheléssel ellátott félpótkocsikat húztak.

Az európai haszonjármű-magazinok korábbi tesztjeinek mintájára a magyarországi márkaképviselet saját maga is elvégezte összehasonlító tesztjét, hazai körülmények között, a magyarországi üzemeltetők körében leginkább elterjedt specifikációjú járművek részvételével, hogy a lehető leghitelesebben, saját meggyőződésük alapján számolhassanak be az új generáció üzemanyag-fogyasztás terén tapasztalt fejlődéséről.



A tesztszerelvények összgördülőtömege a mérési bizonylatok alapján 34 tonna volt. Az üzemanyag-fogyasztást a műszerpanel központi kijelzőjén leolvasható értékek és valós üzemanyagszint-mérés szerint vizsgálták. A teszt során a forgalom minden esetben enyhe volt, ám a két új generációs járművel erősebb szélben, olykor enyhe esőben és átlagosan 10–15 Celsius-fokkal hűvösebb időben végezték a tesztet, mint a Streamline modellel.

A tesztsorozatban három olyan, összesen közel 1500 kilométer hosszú útvonalat jelöltek ki, amelyek az útfajták összetételi arányában, a domborzati viszonyokban és a forgalmi körülményekben is lényegesen eltérnek egymástól.



Az első tesztkör a Biatorbágy–Szeged–Békéscsaba–Szolnok–Biatorbágy útvonalból állt. A körülbelül ötszáz kilométer hosszú, teljesen síkvidéki út fele-fele arányban autópályát és főútvonalat tartalmazott.

A második kört a Biatorbágy–Eger–Kékestető–Gyöngyös–Biatorbágy útvonal alkotta. A mintegy négyszáz kilométer hosszú kör javarészt autópályás szakaszokból állt, ám száz kilométer kifejezetten hegyvidéki utakon futott, Kékestetőn keresztül.

A harmadik tesztkör a Biatorbágy–Szekszárd–Nagykanizsa–Biatorbágy útvonalon vezetett végig. A nagyjából ötszáz kilométeres táv kétharmadát autópálya, egyharmadát pedig főútvonal alkotta, méghozzá dombos vidéken.

A különböző útvonalakon elért átlagfogyasztási értékeket összegezve megállapítható, hogy az S 500 modell 4.1, míg az R 450 modell 3.8 százalékkal jobb eredményt ért el, mint a referenciajárműként futó R 450 Streamline; beigazolva ezzel, hogy az új generációs Scania tehergépkocsik körülbelül 4%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....