WRC

Szoros versenyben Thierry Neuville vezet a Svéd-ralin az első nap után

2022.02.26.

A Hyundai belga versenyzője kiváló délutáni formájának köszönheti az első helyet, a csapattársa viszont műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.

Idén a Svéd-rali új helyszínen, a szokásosnál északabbra, Umeå központtal rendezik meg, hogy hóbiztosak legyenek a pályák. Fehér csapadékból tényleg nem volt hiány, a pályák szélén magas hófalak között száguldottak a pilóták, ami persze veszélyt is hordozott, és hátsó lökhárítóból szép mennyiséget törtek le, amikor megtámasztották az autókat kanyar közben. Thierry Neuville a pénteki nap penzumának utolsó kilométerein vette át a vezetést, miután a nap folyamán öt pilóta is állt az élen az összetettben. A nap végén, 125 km össztáv után a belga versenyző 4,3 másodperces előnyt épített ki a Toyoták előtt.

 

Neuville két szakasszal a nap vége előtt még csak az ötödik helyen állt, igaz, időben kicsi volt a lemaradása az első helyhez képest. Az utolsó, előtti immár sötétben tartott gyorsaságit viszont megnyerte, és az utolsón is második lett, amit annak is köszönhetett, hogy nagyon jól osztotta be délután a szöges gumikat.

„Remek nap volt! Délután sikerült vigyáznunk a gumikra, így vissza tudtunk hozni fontos másodperceket. Nagyon nehezek voltak a körülmények azok után, hogy a keskeny nyomtávú veterán versenyautók végigmentek a pályákon, már az első szakaszon sok időt vesztettünk. Most azonban vezetünk, így utólag visszatekintve nagyon erős napot zárunk, nem is vártunk ilyen jó eredményt. Nagyon boldog vagyok, a csapat miatt is. Tudom, hogy még két nap hátravan, de ez a vezető pozíció így is sokat jelent mindenkinek a csapatban, mert rengeteg dolgoztak Monte Carlo-rali után, hogy erősebben térjünk vissza. Holnap keményen fogjuk nyomni a gázt, hogy megtartsuk a vezetést!” - nyilatkozta Neuville a nap végén.

Kalle Rovanperä áll a harmadik helyen, ami remek eredmény annak fényében, hogy elsőként rajtolva egész nap neki kellett takarítania a havas pályákat a többiek előtt. Volt, amikor vezette is az összetettet, de délután sok időt vesztett, amikor a negyedik és az ötödik gyorsaságin rosszak voltak a körülmények a sok laza hó és a hiányzó nyom miatt. Az utolsó két szakaszon azonban feljött hatodikról második helyre, a hátránya csak 4,3 másodperc Neuville mögött.

Elfyn Evans, aki a visszavonult Sébastien Ogier után a Toyota első számú pilótájává lépett elő, szintén vezetett a nap egy pontján, végül kopott gumik miatt a harmadik helyre csúszott vissza, de ő is csak 7,4 másodperccel van Neuville mögött. A walesi nem volt elégedett délelőtt a GR Yaris vezethetőségével, ami arra is visszavezethető, hogy idén már nem lehet használni aktív központi differenciálművet.

A Toyotához 2018 után visszatérő Esapekka Lappi szintén jó napot zárt: szakaszt is nyert, és a nap végén negyedikként várhatta a folytatást, mindössze 1,4 másodperccel Neuville mögött. A nap meglepetésembere azonban a 20 éves Oliver Solberg volt, aki sokáig a második helyen állt az összetettben. A Hyundai fiatal tehetsége azonban rutintalanul elkoptatta a szöges gumikat a nap végére, és egyszer egy féktávot is elnézett, így az utolsó két gyorsaságin közel 30 mp hátrányt szedett össze, de még így is magabiztosan őrzi az ötödik helyet.

A hatodik helyen Kacuta Takamoto áll, a japán többször is becsúszott a hófalba, de mindig ki tudta szabadítani saját erőből a Toyotáját, akárcsak a Forddal versenyző Gus Greensmith, akinek a dolgát a rakoncátlankodó hibrid rendszer és sebességváltó is megnehezítette pénteken, utóbbit ki is cserélte az M-Sport a nap közben. Greenssmith csapattársa, Adrien Fourmaux még sosem vezetett WRC autót havon, így a lassabb tempója érhető volt.

A nap vesztese Ott Tänak, aki öt szakaszon át harcban állt az első helyért, de az utolsó két gyorsaságin nem tudott elindulni a Hyundai hibrid rendszerének meghibásodása miatt. Craig Breen viszont saját hibából esett ki, amikor a második gyorsaságin kétszer is lement az útról, és a második alkalommal végleg fennakadt a hófal tetején a Ford Pumával, még a szakaszt is megállították egy időre miatta.

Szombaton három szakaszt kell kétszer teljesíteni a mezőnynek, az össztáv 82,3 km lesz.

Az állás péntek este:

1. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) 1h02m31.2s

2. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +4.3s

3. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +7.4s

4. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota GR YARIS Rally1) +8.8s

5. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Hyundai i20 N Rally1) +28.1s

6. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1) +1m18.9s

7. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) +1m32.9s

8. Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) +1m48.1s

9. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 evo) +3m08.9s (WRC2)

10. Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjærmoen (Volkswagen Polo GTI R5) +3m13.0s (WRC2)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Rekordszámú, 1,453 millió személyautót gyártottak tavaly Csehországban, 3,9 százalékkal többet,....
2025.01.22
Meglepő, hogy kik adják az ötletet, ami működhetne is.   ..
2025.01.22
Tehetséges fiatal autóversenyzők tűntek fel idehaza a közelmúltban, ezért széles összefogással, a "....
2025.01.22
Ha páncélos személyautót említünk, a szovjet ZIS 115 típus juthat eszünkbe. Kevésbé köztudott, hogy....
2025.01.22
Hetven páros nevezett a Monte-Carlo-ralira, amely csütörtökön rajtol el a monacói hercegségben és....
2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....
2025.01.22
A Volkswagen Polo kategóriájának egyik legsikeresebb modelljévé vált, miután 1975 óta több mint 20....