szervizlátogatás

Szervizlátogatás – Centrum Autó, Siófok

2020.11.11.

Jókor, jó helyen.

Szervizlátogatásunk házigazdája ezúttal Pataki Gábor, a siófoki Centrum Autó szerviz tulajdonosa volt, akinek a hűhelye irigylésre méltó környezetben és a hozzá járó nyugalomban fogadott minket. A szerelőállásokon persze serényen folyt a munka, miközben mi egy emeleti irodában beszélgettünk egy jó kávé mellett. Természtesen most is az érdekelt a legjobban, hogyan lesz valakiből szerviztulajdonos, milyen utat jár végig egy fiatal vállalkozó ezen a piacon, és hogyan próbál fejlődni a kiélezett versenyben és hogyan segíthet ebben egy dinamikusan fejlődő, korszerű szervizhálózat.

Abszolút menedzseri szemlélettel

Gábor 1981-ben született és szülővárosához, Siófokhoz azóta is hűséges. Az érettségi után inkább dolgozni szeretett volna, mintsem továbbtanulni. A műszaki -kereskedelmi szakmájával és egy jogosítvánnyal a zsebében jelentkezett egy autóalkatrész boltba. A szerelők egymásnak adták a kilincset és Gábor gyorsan beletanult az autóalkatrészek kiskereskedelmébe.

Pataki Gábor a siófoki Centrum Autó Q-Service tulajdonosa és ügyvezetője

Persze akkoriban még nagyon gyerekcipőben járt ez az üzletág, ha a mai viszonyokhoz akarjuk mérni a színvonalat. Nem volt még például internet, pontosabban internet már volt, de az alkatrészek adatbázisa egyáltalán nem volt elérhető, nemhogy rendelni lehetett volna például cikkszámok, vagy alvázszám alapján. Akkoriban még katalógusból dolgoztak a kereskedők, típusonként vaskos „telefonkönyvek” álltak sorban a polcokon és minden autóhoz másikat kellett leemelni. Na, ehhez kellett aztán a gyakorlat, hogy azonnal jó helyen keressen az ember, és ne menjen el végtelen sok idő, amíg megtalálják a szükséges tételt.

Gáborék még drónos-fotóst is felkértek egy promóciós videó forgatásához

Gábor az autósbolt után több munkahelyen megfordult hosszabb-rövidebb ideig, majd újra az alkatrészértékesítésben találta meg a számítását. Végül az első munkahelyére került vissza és egészen 2013-ig ott is maradt.

Gábornak nincsen autószerelő szakmája, de azért időközben kitanulta a hegesztő szakmát annak reményében, hogy minősített hegesztőként majd külföldön próbál szerencsét. Ebből aztán nem lett semmi, mert egy bátaszéki szerviz megkereste egy állásajánlattal, amit elvállalt és a műhely forgalmát rövid idő alatt sikerült megdupláznia. Az autóklímák szereléséről is van papírja, de Gábor tulajdonképpen egész emberként, mint menedzser viszi a szervizt. Ennek nem az az oka, hogy fél, hogy piszkos lesz a keze, hanem azt a bizonyos két lovat nem tudja megülni egyszerre.

2015-ben született meg az elhatározás, hogy meg kell próbálni egyedül, saját vállalkozásban. Kalandozásai során egy olyan használt autó kereskedésben is dolgozott, ahol egy komplett műhely csaknem kihasználatlanul állt. A két emelővel és egy aknával ellátott épületet kibérelte, megvásárolták a szükséges szerszámokat és beindult a munka. Előbb egy, aztán hamar két szerelővel folytatták a szolgáltatást. Az ügyfelek első körben a saját ismeretségi körből kerültek ki, majd híre ment a minőségi munkának és egyre több kliens kereste meg őket. A 2016-os év végére a két emelőre és az aknára is külön munkatárssal rendelkeztek.

Hamar kinőtték a műhelyt

Az induló helyszínen a végén már az udvaron, egy fedett részen is folyt a munka, de 2017-ben látszott már, hogy váltani kell. Ekkor találták a jegenye sori telephelyet, amely annak előtte Fiat, majd Citroën márkakereskedés volt. Előbb bérleti konstrukcióban használták, majd 2019. év végétől némi hitellel került saját tulajdonba.

A jelenlegi, Jegyenye utcai szervizközpont ügyféltere

A mostani telephelyen mára 5 javítóállás áll rendelkezésre és most már itt is van kinti emelő egy ponyvával fedett helyen, ahol természetesen megoldott a vízelvezetés, tisztítás.

Élet a Q-Service kötelékében

A Q-Service szervizhálózathoz már a költözés előtt csatlakozott a vállalkozás. Az Inter Cars védőszárnyai alatt működő hálózat vezetőjéhez korábbi személyes kapcsolat fűzte Gábort, aki, amikor megtudta, hogy ő a tulajdonosa Siófok legújabb szervizének, azonnal megkereste ajánlatával.

Gábor azt mondja, hogy nem csak az ajánlat volt vonzó, de a még a hálózat vizualizációs elemeinek színe is passzolt a Centrum Autó színeivel.

A Centrum Autó a Q-Service-hez való csatlakozás előtt is vásárolt már az Inter Cars-tól alkatrészeket, a minőség garanciája tehát adott volt. A havi forgalmi követelmények sem voltak elrettentők, így hát kezet ráztak az együttműködésre.

Sok hely van odabent...

A csatlakozás utáni első nagy előrelépést a szerviz és a munkatársak megjelenésének egységesítése jelentette. Bár jó boltnak nem kell cégér - tartja a mondás – de azért nem árt, ha az utca felől nézve is bizalomkeltő egy műhely, egységesek a táblák, tájékoztatók, rendezett a környezet.

A műhely, pontosabban az ügyféltér színvilága pedig abszolút rímel a Q-Service hálózat színeire, a piros-fekete-fehér kombináció jó összhangot és hangulatot teremt.

A kollégák megjelenése is egységes és igényes lett. A Q-Service a csatlakozást követően azonnal ellátta az összes alkalmazottat a megfelelő minőségű munkaruházattal, ez a tagsághoz jár. A megrendelések után járó bónuszpontokat pedig arra használják, hogy a szükséges garázstechnikai eszközökkel felszereljék a műhelyt. Ezekre általában 90 napos kiegyenlítési határidőt ad a központ, amibe mindenképpen beleesik egy negyedéves bónuszpont elszámolás, amiből Gáborék tulajdonképpen csaknem teljes egészében ki tudják egyenlíteni a berendezések árát. Így került a Centrum Autó műhelyébe többek között egy automataváltó olajcserélő berendezés, egy négyoszlopos emelő és több diagnosztikai műszer is, a hozzájuk tartozó szoftverekkel együtt.

A fejlődés nem állhat meg

A szervizvezető folyamatosan nyomon követi az aktuális pályázatokat, megragad minden lehetőséget, hogy fejleszteni tudja a vállalkozását. Ezen kívül a korral haladva nagyon komolyan fejlesztik a hibrid járművekre vonatkozó tudásukat, sőt, országos szinten másik kettő, kifejezetten a Volvo típusokra, beleértve a hibrid modelleket is, specializálódott szervizzel együttműködve, egymást a tapasztalatokkal segítve alakították ki márkaszerviz színvonalú, de kedvezőbb árú szolgáltatásaikat.

...de még odakint a sátortető alatt is zajlik a munka.

Ha a Balaton környékén bárkinek autószervizre lenne szüksége, a Cetrum Autó szolgáltatásait bátran ajánlja az autószektor.hu csapata.

Cikkünk az Inter Cars támogatásával jelent meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.01.31
Hogy nem az új modellek vásárlására ösztönöz egy gigacég, ez igencsak különös. Pedig a BMW most....
2023.01.31
Elindult a Budapesti Mobilitási Terv (BMT) társadalmi egyeztetése kedden, egy hónapon keresztül....
2023.01.31
Nézze meg a videót! ..
2023.01.31
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfi ellen, aki a közlekedési konfliktus során....
2023.01.31
A határátkelőhelyen lefoglalt munkagépet a francia hatóság körözte – írta a Szabolcs-Szatmár-Bereg....
2023.01.31
A hátsókerék-meghajtású sportkupé megkaphatja a BMW M3/M4 CSL hathengeres turbómotorját.   ..
2023.01.31
Tavaly csaknem 700 millióan utaztak a MÁV-Volán-csoport, vagyis a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a....
2023.01.31
Azok a ausztriai kis- és középvállalkozások, amelyek - például a mesterséges intelligencia vagy a....
2023.01.31
Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új....
2023.01.31
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – itt az Útinform friss jelentése. ..