Porsche 911 GT3
A fentiekből egyenesen következik a tény, hogy valószínűleg nincs olyan GT tulajdonos – legyen az korábbi GT2, vagy az újabb Cayman GT4 – aki még nem vitte pályára az autóját. A legnagyobb élményt ugyanis ott nyújtja a kitűnő tömeg/lóerő aránnyal rendelkező sportautó. Számszerűsítve: egy lóerőre csupán 2,86 kilogramm jut! Ugyan újdonság, hogy visszatért a manuális váltó, ám a PDK pártiaknak sem kell aggódniuk. Alapból a kettős tengelykapcsolós, hétfokozatú automatizált sebességváltó jár a GT3-hoz, amellyel az 1430 kilogrammos gépezet 3,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/óra sebességet! Végsebessége pedig 318 km/h. Ugyanezen értékek a hatfokozatú manuális sebességváltó esetében 3,9 másodperc, illetve 320 km/h.
A futóművét a versenysportban szerzett tapasztalatok alapján optimalizálták a még jobb kezelhetőség érdekében. Az új kétüléses GT3 padlólemeze 25 milliméterrel közelebb fekszik az aszfalthoz, mint a 911 Carrera S modellé. Szintén óriási előny a kezelhetőség szempontjából a hátsókerék-kormányzás jelenléte. Sebességtől függően a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes vagy megegyező irányba fordulnak, javítva az autó mozgékonyságát és stabilitását.
Feltűnő újdonság a szénszálas hátsó légterelő, amely kicsit talán a korábbi 911 típusok legerősebb modelljein használtakra emlékeztet. Természetesen az elöl található légterelőkkel együtt ezt is optimalizálták a jobb légáramlás érdekében. A légterelők legfontosabb szerepe ennél a járműnél valóban a leszorítóerő előállítása és ebben az új diffúzor is hatékonyan segít.
Belül sem hazudtolja meg versenyautó génjeit a GT3. Jár hozzá a Porsche 918 Spyder által ihletett, 360 milliméter átmérőjű GT sportkormány, illetve a legmodernebb sportülések. Ezek közül háromféle is választható! Az adaptív Sport Plus üléseket lehet a legtágabb határok között állítani. Összesen 18 irányban, gombnyomásra! A második lehetőség a dönthető háttámlájú sportülés oldallégzsákkal, amely manuálisan mozgatható. A harmadik változat pedig egy vérbeli „kagylóülés”, amely szénszálas-műanyagból készül.
Végül érdemes ejteni néhány szót a Porsche Track Precision App alkalmazásról is. Az applikáció regisztrálja a telemetriai adatokat, így a pályanap végén akár a mobiltelefon kijelzőjén is elemezhető a vezető a teljesítménye. Emellett természetesen a Porsche Communication Management többi hasznos funkciója is elérhető, köztük a valós időben megjelenített forgalmi adatok.
Az új 911 GT3 már megrendelhető, ám az első példányok csak június közepén gördülnek ki a gyárkapun. Addig is az alábbi a videóban megcsodálható mozgás közben: