Citroën
Amíg Európában szép lassan kihalnak, addig a világ más tájain, így Kínában is hatalmas kereslet van a szedánokra. Nálunk kiszorították őket az SUV-k, máshol úgy látszik, hogy a kettőt képesek akár ötvözni is. Így születhetett meg a Citroen C3L, ami neve ellenére nem hosszított, hanem emelt. És szedán. Mi több, az alap itt nem egy hagyományos modell volt, hanem éppen fordítva: a C3-XR nevű crossoverre aggadtak egy nagyobb fart. A PSA és a Dongfeng közös gyermeke egyáltalán nem néz ki rosszul, európai szemünknek mégis furcsa látványt nyújt.
A kezdeti sokk után, azonban érdemes belegondolni, hogy Európában is sikeres lehetne-e egy hasonló modell. Egyedül a Dacia rendelkezik hasonló „terepszedánnal”, azonban a Logan Stepway nem jutott el Romániától nyugatra. A Citroen C3L 4505 mm hosszú, míg tengelytávja 2655 mm, így viszonylag tágas belsőt képzelhetünk hozzá. Egyetlen motorral, az 1,2-literes, háromhengeres, 114 lóerős PSA motorral forgalmazzák majd, és a váltón sem gondolkoztak sokat: automata kell ma már a népnek, így egy hatfokozatú automata adja a hajtáslánc további részét, mindezt kb. 5 millió forintért.