Maserati
1914. december 1-jén az olasz Alfieri Maserati indította útjára a családi vállalkozást mindössze öt alkalmazottal Bolognában. Szülővárosuk előtt tisztelegve alkotta meg egyik fivére, Mario a jellegzetes háromágú szigonyt, melyet a bolognai Piazza Maggiorén található Neptunusz szobor inspirált.
Az első Maserati nevű járművük 1926-ban a Tipo 26 jelzésű versenyautó volt, mely meghozta a sikert a cégnek az autósportban és a kereskedelemben egyaránt. A harmincas éveket az autóversenyzés határozta meg, és minden idők egyik legnagyobb pilótája, Tazio Nuvolare, aki a 8CM-mel számtalan győzelmet könyvelhetett el.
Az autóversenyeken elért sikerek ellenére csak 1946-ban álltak elő az első közútra szánt autójukkal, mely a Maserati A6 nevet kapta (az „A” tisztelgés Alfieri Maserati előtt, a 6-os a hengerek számára utal), de végleges formáját két évvel később Pinifarina álmodta meg. És ahogy mondani szokás, a többi már történelem…
1957-ben Juan Manuel Fangio Formula 1-es világbajnok lesz egy Maseratival, 1963-ban megszületik az első Quattroporte, egy évvel később jelenik meg az első Mistral coupé és spider változatban is, 1966-ban pedig a Giorgetto Giugiaro által tervezett Ghibli.
1993-tól néhány évig a Fiat csoport leányvállalata volt, míg 1997-ben a Ferrari felvásárolta a Maseratit. Ezzel új időszámítás kezdődött a szigonyos márka életében: a 3200GT, az amerikai terjeszkedés, az új Quattroporte és az Enzo Ferrari által tervezett MC12 a modern idők kihívásaira válaszoltak. A lendület azóta is töretlen, a Ghibli, a Quattroporte, a GranCabrio és a GranTurismo beváltja a hozzá fűzött reményeket, a bizakodó jövőkép szimbóluma pedig a 2015-ben megjelenő Levante SUV.
Forrás: alvolante.it