Cadillac

Száz éve V8 - Cadillac világritkaságok New Yorkból

2019.08.20.

A 2019-es New York-i Nemzetközi Autószalonon szép standdal büszkélkedett a General Motors luxusmárkája. Noha a modellpaletta átalakulás elé néz a kategóriák és az elnevezések vonatkozásában, a minőség és az egyéni köntösbe csomagolt, konstans amerikai luxus továbbra is a főbb ismertetőjegyek között szerepel.

Erő, tisztelet, luxus. Egy büszke nemzet szigorú tekintetű autói tűnnek fel az elit manhattani utcákon. Amíg a Lexus-nak a hűtőrács, a BMW-nek az angyalszemek, úgy addig a Cadillac-nek karakteresen ívelt első LED-jei kölcsönöznek összetéveszthetetlen ábrázatot. Öröm látni, hogy a dizájnmajmolás közepette szépen megtalálta és fenntartja a General Motors ezen stílusirányzatát.

A keleti partvidék fontos városában debütáló CT5 szedán a korábbi ATS és CTS modelleket helyettesíti, egy lépés távolságot tartva az E-osztályt képviselő nagytestvér CT6-tól. Megformálása során a szögletesebb idomok domináltak, részben hasonlítva az eredeti designvérvonal alakította megoldásokhoz.

Az új CT5 lemezei alatt 2,0 literes, turbós benzinmotor lapul, de 3,0 literes, hathengeres, dupla turbós motor is elérhető hozzá. A 10 fokozatú automata váltó széria, a hátsókerék-meghajtáson felül AWD is rendelhető. A sorozatgyártás ősszel kezdődik, és még az is lehet, hogy Európa is kap majd belőle – de erről biztosat még nem nagyon tudni.

A szedán vonalon maradva, de a General Motors detroiti, Michigan állambeli központjából gondolatban délebbre, Kentucky-ba érkezve a CT6 csúcsváltozatának blokkját is megtekinthettük. Érdekessége az az itt készülő 4,2 literes, újfejlesztésű V8-as biturbó, amely 550 lóerőre és 850 Nm-es csúcsnyomatékra képes. A Blackwing elnevezésű motort specialisták, kézzel szerelik össze a V8-asok terén több mint 100 éves tapasztalatot felhalmozó cégnél, így a precizitás egy új szintre érkezett esetében.

A CT6-V csúcskivitel nyártól lesz kapható... illetve teljesen mindegy, mert máris előre elkelt az összes tervezett modell. Nem vicc, pillanatok alatt elkapkodták az USA-beli prémium berkekben jogosan nagyra értékelt mesterművekkel szerelt luxus sportszedánokat, noha kb. 27 millió forintos alapáron vesztegették ezeket a V-logós, teljesítményorientált variánsokat...

Hiába, ha egyszer ekkora márkanévvel állunk szemben, amely világelsőként kínált sorozatgyártásban V8-asokat több mint száz éve, 1914-től kezdve, érthető a hájpolás. A CT6-V egyébként nem fogja megkapni a Tesla és a Volvo vezetéstámogató renszerénél jobbra értékelt Super Cruise-t, jelzésértékkel szolgálva a hagyományosabb értékekre és az egyéni, élvezetes vezetésre fókuszáló tulajdonosoknak.

Falvezetéses hengeren belüli keverékképzés örvényfúvókával, alapból réteges felépítésű keverékkel

És hogy mire elegendő a 850 Nm, a termetes Brembo-fékek és a legújabb mágneses vezérlésű lengéscsillapítás? Nos, felvenni a versenyt a Merdeces-AMG E63 S (850 Nm) és a BMW M5 (750 Nm) sportszedánokkal – előbbi kap egy idő előtti ráncfelvarrást, hogy az év végén érkező, vadonatúj RS6 mellett továbbra is lépést tarthasson.

De ezt így nem fogom tudni kipróbálni, hiába költöztem luxusautókat értékesítő dealerparadicsomok közvetlen szomszédságába. Szinte tömegcikknek számít a CT6-V Blackwing árnyékában az a néhány McLaren 720S és Aston Martin DBS Superleggera, amik a szemközti parkolóban áznak-fáznak. Pedig a V-elrendezés közepébe épített turbókra és a Cadillac szerinti állítólagos lag-hiányra azért kíváncsi lennék.

Ha már a nyárközepi értékesítésnél tartunk, a stand másik szereplője az XT6-os szabadidő-autó volt. Sajnos a mazdásított fényszórója kevésbé nyerte el tetszésemet, de természetesen fontos és népszerű kategóriában mozult előre a Cadillac. Mert hasítanak errefelé a SUV-ok eladásai, és a bődületesen nagy Escalade alá több kompaktot okosan bezsúfolt a luxusmárka.

A felvonultatott gépezetek között több V-modell is szerepelt még, ezek csillaga még éppen nem áldozott le, de már kifutóban vannak. Közös vonásuk a 4 másodpercnél kevesebb százas sprint, illetve a jégtörő formavilág.

Kövess minket továbbra is, hiszen sok érdekességgel készülünk még a 2019-es New York-i Nemzetközi Autószalonhoz kapcsolódóan!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....