rali

Szalayék visszatértek a sikerük színhelyére

2015.05.12.

Az első, amit megláttak, Franco Picco kamionja volt, és ez rögtön emlékek sorát indította el bennük. Tizenhárom éve, 2002-ben hatalmas csatát vívtak vele, amiből végül győztesen kerültek ki – a Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős akkor megnyerte a Fáraó-ralit.

– Volt olyan szakasz, amelyen egymástól ötven méterre, egymás mellett haladtunk egy hosszú dűnesoron. Egyikünk sem bírt a másik elé kerülni, s csak azért nem mentünk a célig így együtt, mert mi elakadtunk a homokban. Nem sokkal később aztán őket láttuk ásni. Nagy csatát vívtunk, és nagyon boldogok voltunk, hogy megnyertük – nyilatkozta a Laklóth Aladár, aki hosszú idő után újra beül Szalay mellé, mivel a csapat állandó navigátora, Bunkoczi László továbbra is a rehabilitációját tölti decemberi gerincsérülése után.


Az idei Fáraó-ralin a hétfő a papírmunkáé volt: az Opel Dakar Team részt vett az ilyenkor szokásos adminisztratív és technikai ellenőrzésen. – Mint a kötelező védőoltás a gyerekeknél, át kell esni rajta. De próbáljuk úgy felfogni, hogy ez az első lépés a versenyzés felé” – mondta Laklóth.

Szalay közben versenyzőtársakkal beszélgetett, a régi ismerősökkel, akik keddtől ellenfelek lesznek. Olyan ez itt, mint egy nagy család, mindenki ismer mindenkit, és tudják, annak ellenére, hogy harcolnak egymással, ha baj van, számíthatnak a másikra.


– Az álom-eredmény és a valódi célkitűzés ezúttal nem egyezik, hiszen én mindig nyerni akarok, ez az álmom, de ennyi gyári pilótával a mezőnyben ez egyáltalán nem lesz könnyű, úgyhogy azzal is elégedett leszek, ha a dobogó, vagy a top öt közelébe kerülünk – mondta Szalay, akinek többek között a kétszeres Dakar-győztes Nasszer al-Attijah, a világkupa-címvédő Vlagyimir Vasziljev, a Dakaron újoncként több szakaszt is nyerő Jazid al-Radzsi, vagy éppen a síugrásban világbajnok Adam Malysz lesz az ellenfele.

Az Opel Mokka egyébként természetesen átment a kötelező technikai ellenőrzésen, egyetlen megjegyzésük volt a technikai ellenőröknek, hogy fel kell frissíteni a bukócső homologizációs lapját, mert történt rajta két apróbb változtatás (rákerült például a fej- és nyakvédő rendszer tartója).


- A versenyláz egyelőre nem kapott el, de felidéződött bennem jó néhány emlék a piramisok láttán. Egyrészt az, amikor először célba értünk a Dakaron és alig tudtunk felmenni a céldobogóhoz vezető dombra, mert már annyira elfáradt az autónk. Másrészt a tizenhárom évvel ezelőtti győzelem, és az, hogy mennyire örültem akkor – mondta Szalay, aki új, különleges dizájnelemmel ellátott tűzálló cipőben száguld. Bunkoczi Lászlótól kapta ajándékba az ötvenedik születésnapjára, s a hímzés rajta: Fast and Fifty. Vagyis: gyors, és ötven.

Előbbinek igyekszik megfelelni ezen a héten is, utóbbi pedig tény, amelyen nem lehet és nem is kell változtatni. A Fáraó-rali első napján 548 km vár a mezőnyre, amiből 228.76 km a mért szakasz hossza.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....