Toyota
A japán márka nem sieti el a csatlakozást az iparág azon résztvevőihez, akik belevetették magukat a google-szerű önvezető autók tömeges tesztjébe, közölte Seigo Kuzumaki, a Toyota biztonságtechnológiai részlegének vezetője egy októberi előadásában, amelyet az Automotive News szervezésében tartottak. A cég prioritása szerint az autóvezetőket segíteni, támogatni kell a biztonságos vezetésben, nem pedig elmozdítani őket a volán mögül. A szakember szerint a Toyota jelenlegi céljai között egyáltalán nem szerepel a teljesen autonóm járművek gyártása, vagy a becsatlakozás az ahhoz szükséges kutatás-fejlesztésekbe.
Kuzumaki kijelentését megelőzően az előadás témája volt a világszerte több cég által is elindított önvezető jármű-flották közúti tesztje, amelyek közül elsőként a Google lépett a pályára, akit a Delphi Automotive követett (egy szingapúri önvezető taxi hálózat ötletével), végül pedig az Uber jelezte az idén, hogy Volvo taxikkal tesztüzemet indítanak Pittsburgh városában.
A biztonságtechnológiai főnök felhívta a figyelmet arra, hogy az említett tesztek már azzal is balesetveszélyesek, ha nem lezárt területen és ideális körülmények között zajlanak. Ezzel szemben a Toyotánál a Level 3 technológia révén az autó csak egy-egy biztonságos szakaszon végez önműködően gyorsítást, fékezést és kormányzást. Ezt az autópálya-használatra fejlesztett rendszert (Highway Teammate) a Toyota 2020-tól kívánja bevezetni, azonban csak a szigetországban, ahol ezzel egyidőben már zajlik a városi verzió (Urban Teammate) fejlesztése is. Utóbbi piacra kerülésének dátuma egyelőre nem ismert.
Forrás: autonews.com