Dacia Sandero

Sláger volt a Dacia a francia autópiacon

2023.04.28.

A Dacia először áll a dobogón Franciaországban, miután elvette a Citroëntől a harmadik helyet az újautópiacon.

Történelmi pillanat Franciaországban: a Dacia először végzett az autópiaci képzeletbeli dobogón, letaszítva a harmadik helyről a Citroënt. Még előkelőbb a Sandero pozíciója a magánvásárlók piacán, amely a Renault Cliótól a második helyet lopta el.

Ki gondolta volna a márka 2005-ös visszatérésekor, hogy a Dacia egyszer majd a harmadik helyet foglalja el a francia újautópiacon? A Citroën biztosan nem, amely 2022-ben ezer autóval maradt le a dobogóról. A román gyártó eladásai 5 százalékkal nőttek (130 ezer 860 autó) a Spring (+61 százalék), a Duster (+2 százalék) és a Jogger jó debütálásának köszönhetően. Nem is beszélve az LPG-s változatokról, amelyek megoldásként adódtak az emelkedő üzemanyagárakra. A két márka közötti rivalizálás még csak most kezdődik, a francia gyártó (-20 százalék 2022-ben) az új Citroën C3 bevezetésével 2024 elején rendezi sorait.

Dacia

A Dacia Sandero (64 ezer 295 értékesített példány) a 17 százalékos csökkenés ellenére a második helyen áll a Peugeot 208 (88 ezer 821 autó) mögött, és fejfájást okoz a rokon Renault Cliónak (64 ezer 33 autó), amely iránt 25 százalékkal esett vissza a kereslet. A városi kisautó 2022-ben is a magánszemélyek kedvelt modellje maradt, a román márka (110 ezer 165 autó) csupán 800 autóval maradt el az első Renault márkától (110 ezer 952 autó). Figyelemre méltó a Duster (10. a piacon) teljesítménye, amelynek eladásai 2 százalékkal nőttek (31 ezer 652 autó), bár már pályafutása végén jár.

dacia-spring-bbg-ph1-beautyshot-001_ig_w1500_h517

A Dacia francia sikereinek itt még nincs vége: a Spring a Peugeot e-208 után a második legkelendőbb elektromos járműnek bizonyult 2022-ben Franciaországban. A 2021-ben negyedik helyen teljesítő (11 ezer 386 regisztráció) Dacia Spring értékesítése 61 százalékkal nőtt, és a 2022-es évet a második helyen zárta (18 ezer 326 regisztráció), közvetlenül a Peugeot e-208 (19 ezer 222, +8 százalék) mögött. A sorozatos áremelések ellenére (a 2021-es induláskor 16 ezer 990 euróról 2022 végére 20 ezer 800 euróra drágult) a romániai (valójában Kínából érkező) elektromos kocsi a még így is a legolcsóbb elektromos modell a francia piacon. Ráadásul ebből az árból még kedvezményként levonható a környezetvédelmi bónusz.

Dacia

A román gyártó 2023-ban is folytatni fogja a francia és az európai, köztök a magyar vásárlók hódítását az új márkaarculattal. A Joggerből érkezik a hibrid márciusban, míg a Spring májusban egy erősebb, 65 lóerős motorral bővíti kínálatát. Az 1.0 Eco-G LPG motor 5 lóerővel és 5 Nm nyomatékkal gazdagodik. A hab a tortán azonban a harmadik generációs Duster bemutatása lesz, amely 2024 tavaszától kerül forgalomba.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....