támogatás
„A ŠKODA közreműködése a Tour de France versenyén immár tizenegy éve ékköve a márka kerékpáros szponzorációinak.” – nyilatkozta Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. „A világ legjelentősebb kerékpáros versenyein való megjelenés tartósan erősíti a márka arculatát és ismertségét. A Tour és a kerékpársport támogatása többmint hagyományos szponzoráció.Ez az egész vállalat szívügye, hiszen történetünk a kerékpárgyártásban gyökerezik, köszönhetően alapító atyáinknak, Laurinnak és Klementnek” tette hozzá Werner Eichhorn.
A Tour de France 2014. július 5-én rajtol el Leeds városából – az első három szakasz ebben az évben Anglián keresztül vezet. Összesen 21 szakasz után a versenyzők július 27-én érkeznek célba az előkelő párizsi Champs-Elysées sugárúton. A korábbi évekhez hasonlóan a ŠKODA idén is a „Fehér trikó” támogatója, amelyet a legjobb, 25 év alatti versenyző viselhet.
Március elején a cseh autógyártó további öt évvel, egészen 2018-ig meghosszabbította Tour de France szponzori szerződését. A megállapodás magában foglalja a spanyol körverseny („La Vuelta“) és több további nemzetközi kerékpárverseny támogatását is.
A Tour de France szponzoráció gerincétidén is a tekintélyes ŠKODA flotta adja. Kereken 250 autó – elsősorban ŠKODA Octavia Combi és ŠKODA Superb modellek– teljesít éjjel-nappal szolgálatot, mint kísérőjármű. Már az együttműködés első évében főszerepet játszott a ŠKODA flotta a versennyel kapcsolatos aktivitásokban. Ezek az autók évről évre hozzávetőleg 2,8 millió kilométert tesznek meg a Tour de France versenyhez kapcsolódóan. 2004 óta a ŠKODA flottához tartozó autók közel 28 millió kilométert teljesítettek mindenféle műszaki meghibásodás nélkül.
Emellett minden Tour rajongó láthatja majd a „piros autót”, a piros színű ŠKODA Superb modellt, amely a mezőny előtt halad majd. Ez a gépjármű afféle mobil irányító központként működik majd. A versenyigazgató innen adja meg minden reggel a zöld jelzést, hogy elrajtolhat a mezőny, innen szervezi a pelotonnal kapcsolatos forgalomirányítási manővereket továbbá kommunikál a versenyfelügyelőkkel. Éppen ezért az autót technikai berendezések széles körével szerelték fel, többek között egy négy csatornás rádióval, amelyen keresztül információkat fogadhat és utasításokat közölhet.
Mindemellett a „piros autó” az egyetlen olyan gépjármű, amely az egyes szakaszok célvonalán a versenyzőkkel együtt áthaladhat.
A Tour versenyigazgatója, Christian Prudhomme foglal helyet a Superb hátsó ülésén. „Szeretem a Superbemet. Nagyszerű autó. Én 190 centiméter magas vagyok, éppen akkora, mint a sofőröm. Ennek ellenére a hátsó ülésen nagyon kényelmesen el tudok helyezkedni, akár még a lábaimat keresztezve is. Azt pedig különösen várom, milyen lesz egy ilyen hatalmas panorámatető alatt utazni.” – nyilatkozta Prudhomme. „Piros autóként” való bevetése alkalmából ez a Superb egy különleges panorámatetőt kapott, amely gombnyomásra hátulról nyílik előre. Így mikor az nyitva van, Prudhomme a hátsó ülésen helyet foglalva is fel tud majd állni.
A Tour de France szponzorációt a márka egy széleskörű kommunikációs kampánnyal is megtámogatja. Teljesen új fejlesztés a ŠKODA részéről a „WeLoveCycling.com“ oldal. A honlap kínálatában élő riportok, filmek és a kerékpársport világából vett apró érdekességek szerepelnek. Ezen felül a kerékpársportért rajongók egy nyereményjátékban is részt vehetnek és többek között megnyerhetik a lehetőséget, hogy egy napon keresztül a Tour de France pelotonját élőben követhessék a helyszínen. A cseh márka Tour de France versennyel kapcsolatos aktivitását az érdeklődők a facebook.com/skoda-cycling közösségi oldalon is figyelemmel kísérhetik.
A Tour de France a világ legnagyobb sporteseményeinek egyike. Csupán a labdarugó világbajnokság és az Olimpiai játékok rendelkeznek nála nagyobb nézőközönséggel.
2013-ban 12 millió rajongó szurkolt az utak mentén, míg a tévéképernyők előtt összesen 3,5 milliárdan követték a versenyt a világ minden táján.