Skoda Octavia Combi
Műszaki részletek és vezetési élmény
A Skoda Octavia idén forgalomba hozott, 2 literes, dízel motorral felszerelt kombi modelljét vezettem. Ami elsőre nem tűnt fel, csak a mélygarázsba való beparkoláskor, hogy egy meglehetősen hosszú autóról van szó, egészen pontosan 4,69 méterről. Ennek köszönhetőn a belső terei roppant tágasak, a hétfokozatú DGG váltó pedig kiegyensúlyozott és kényelmes vezetést tesz lehetővé. Bár az autóban rejlő 150 lóerőt nem használtam ki, de olyan terepviszonyokon mentem vele, ahol lőerő ide, sebesség oda, a Skoda szépen vizsgázott. Más automata váltós autók a 15%-os emelkedőkön már küszködnek, és érezhetően visszavesznek a teljesítményből, addig az Octavia olyan egyenletesen felment a Kékestetőre vezető szerpentines utakon gázfröccs nélkül is, hogy öröm volt nézni.
A másik üdvös dolog, amit az első 1-200 km megtétele után érzékeltem, hogy alig mozdult meg az autó üzemanyagjelző szintje. A 4,1-5 liter közötti fogyasztással majdnem 900 km-t ment az autó és a hegyi terepen járva könnyebbség volt, hogy nem kell azon aggódni, vajon hol fogok tudni menetközben tankolni. Az egyenletes vezetés során a sávtartó funkció túl erőszakosnak bizonyult, látszik, hogy nincs az autó a magyar útviszonyok kátyúkerülgetéséhez szokva, de szerencsére ez két kattintással könnyedén kiiktatható. A vedd le a gázt a pedálról felirattal már nem tudtam mit kezdeni, de hát a tesztelés miatt néhol a dinamikusabb vezetésre szükség volt.
Formavilág
A korábbi Octavia modelleket látva arra számítottam, hogy egy kompakt és kissé buci autót kapok. Ehhez képest, amikor megláttam az importőr parkolójában az autót, azt hittem tévedésről van szó, és véletlenül Superbet írtak ki Octavia helyett. Megjelenését tekintve az autó hozza a felsőkategóriás érzést a LED-es, elnyújtott fényszóróival, a lamellás hűtőrácsával és a finom króm díszítőéleivel. A sportos orrnak és kialakításnak köszönhetően az az érzésem volt, hogy ez az autó meglehetősen lapos és nem fogok kilátni a kormány mögül, de ez csak érzéki csalódás. Ugyanis az Octavia semmivel nem alacsonyabb a korábbi modellnél, sőt, még picit magasabb is. A divatos formavilág folytatódik tovább az autó belsejében, de még egy érdekesség a külsejéről, mielőtt rátérünk a belsejére. Ha nem tudnánk, milyen márkájú autóba ülünk bele, biztos, ami biztos alapon, ajtónyitáskor a Skoda felirat az ajtó alatti lámpákból automatikusan az aszfaltra vetítődik.
Belső részletek
Az új Octavia telis tele van elektronikával, gyakorlatilag csak abból áll az egész autó. Az üléseket egy négy irányba mozgatható kallantyúval lehet beállítani és magadra szabni. Ezzel az elején kicsit megküzdöttem, de utána olyan jó támasztást adott a derekamnak, hogy ki sem akartam szállni az autóból. Az indukciós telefontöltő és a hatalmas infotainment kijelző nagyon hasznos találmány, csakúgy mint a középső rekeszekben kialakított telefontartó és praktikus oldalzsebek. A DSG váltó apró króm csúszkáját könnyű volt megszokni és kezelni, valamint a kétküllős kormányt is élmény volt kézbe venni. Két dolog, amit hiányoltam a belsejéből, a kézifék és a normál USB kimenet volt. Mert persze jó a sok elektronika, mint az automatikus csomagtartó nyitás és zárás, az elektromos tetőablak, a tolatókamera, a visszapillantó tükörben felvillanó narancssárga figyelmeztető fényjelzés, ha jön melletted valaki, de azért nem bántam volna, ha lejtőkön nem csak egy parkoló üzemmódba tett fokozatnak, hanem egy kéziféknek is köszönhetem a garantáltan egy helyben való maradást. Az Octavia hatalmas, 640 literes csomagterét ugyan nem használtam ki, de azt szemre pontosan is be tudtam lőni, hogy a gyárilag hozzájáró térelválasztó elemekkel és a hátsó ülések lehajtásával mennyire jól kombinálható a tér. Ideális választás lehet emiatt az Octavia családosok számára, hiszen egy babakocsi, roller, játékok mellett 3-4 bőrönd is simán befér a csomagtartóba.
Öt különleges hely Eger környékén, ami egyszerűen felfedezhető autóval:
Ha további utazási tippekre vagy kíváncsi, látogass el a www.traveladdict.hu oldalra!