veterán
Több mint egy évig tartó, gondos munka kellett ahhoz, hogy a Skoda restaurátorai szinte új állapotába hozzák a Skoda 996 Supersport versenyautót. A munka során az eredeti dokumentációkat használták fel, így a kocsi gyári állapotához nem férhet kétség.
1950-ben mindössze három példány készült a 996 Supersportból, az első csak három versenyt élt túl. Utána készült még kettő, közülük csak a képeken látható, utoljára elkészített példány maradt fenn a mai napig. Ez az autó utoljára 1962-ben száguldott versenypályán, sokáig egy szlovák versenyző, Ivan Micik tulajdonában volt, aztán 2007-ben vásárolta vissza tőle a Skoda.
Kétféle motorral létezett a 996 Supersport: volt belőle 1,1-es és 1,2 literes is. Előbbi szívómotor volt 90 lóerővel és két karburátorral, utóbbinak viszont két kompresszor emelte meg a teljesítményét 180 lóerőre. A 197,8 km/h végsebességű feltöltött változatot az alacsonyabb motorháztetőről lehetett felismerni, ez a kivitel 1953-ben hivatalosan is a leggyorsabb cseh kocsinak számított. Később terveztek egy 1,5 literes motort is négy karburátorral és szintén két kompresszorral.
Az alumínium karosszériás versenyautó egyik különlegessége a variálhatósága. A többféle motor cserélgetésével, a lámpák le- vagy felszerelésével, az utasülés helyének beburkolásával vagy kinyitásával ugyanis sok osztályban is el lehetett vele indulni, közúti és pályaversenyeken egyaránt.